חדשות בארץ

לאחר שהחזיר את המנדט לנשיא: נתניהו נפגש עם ראשי בלוק הימין

לאחר שהחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא, ראש הממשלה נתניהו נועד היום עם ראשי בלוק הימין. לבקשת נתניהו, יו"ר ש"ס נוכח בעצמו בישיבה. בנט: "נעשה הכול כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יומיים לאחר שכשל במלאכת הרכבת הממשלה והחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראשי סיעות הימין במשרדו בירושלים. במקביל, הערב בשעה 20:00 יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

בכניסתו לישיבה הצהיר יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כי מפלגתו תעשה כל מאמץ כדי למנוע סבב נוסף של בחירות. "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים וחזרו לעבוד, אבל נראה שרק הפוליטיקה עדיין בחופשה. אנחנו נעשה הכול כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית". לאחר שבכל הפגישות האחרונות נהג יו"ר ש"ס אריה דרעי לשלוח כנציגו את השר לשעבר אריאל אטיאס, ובכך עורר טענות לסדקים בגוש הימין, הפעם, לבקשת נתניהו, דרעי נוכח בפגישה.

במקביל, לקראת העברת המנדט ליו"ר כחול לבן, הבוקר נועדו רביעיית ההנהגה, ובמהלך היום הם צפויים להיפגש גם עם צוותי המשא ומתן של המפלגה שידונו באשר לעמדות והאסטרטגיה שיינקטו מול הליכוד.  

לאחר שיקבל את המנדט, לגנץ יעמוד פרק זמן של 28 ימים בהם ינסה להרכיב ממשלה. אם יכשל במשימה, ההכרעה תעבור לכנסת, שתוכל להציע לנשיא מועמד חלופי לראשות הממשלה בתוך 21 יום. אם גם לאחר מועד זה לא יימצא מועמד, בפני הנשיא עומדת האפשרות להכריז כי לא עלה בידו לאתר מועמד אחר – ואז הכנסת תידרש לפזר את עצמה. אם אכן זה יתרחש, הבחירות לכנסת ה-23 ייערכו כשלושה חודשים לאחר הפיזור (בסוף פברואר 2020).

גנץ – שיהיה המועמד הראשון מזה עשור שהוא לא-נתניהו שמקבל את המנדט להרכבת הממשלה, התייחס הבוקר להתפתחויות הפוליטיות, ובשיחה עם עיתונאים  מחוץ לביתו אמר כי הוא אופטימי בנוגע לסיכויים שיצליח לכונן ממשלה. "התחושה על הכיפאק. גמרנו אימון בוקר עכשיו ונלך לעמל היום. הכול בסדר. אנחנו אופטימיים תמיד, זו שיטת חיים", לשון גנץ.

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהובני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה