חדשות בארץ

לאחר שהודח מראשות ועדת חוץ וביטחון: ח"כ דיכטר מונה לסגן שר הביטחון

כפיצוי להדחתו מכס היושב ראש של ועדת החוץ והביטחון, ראש הממשלה נתניהו מינה את אבי דיכטר לסגן שר הביטחון, במקומו של אלי בן דהן שפרש מתפקידו לאחר שלא הצליח להיבחר לכנסת

דיכטר עם קודמו בתפקיד, אלי בן-דהןדיכטר עם קודמו בתפקיד, אלי בן-דהן
אא

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, מונה הערב (רביעי) לסגן שר הביטחון, בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת, לאחר שהודח מכהונתו כראש ועדת החוץ והביטחון. דיכטר את יתפוס את מקומו של ח"כ אלי בן דהן ממפלגת ימינה, שפרש מתפקידו לאחר שלא הצליח להיבחר לכנסת ה-22, אחרי כהונה של ארבע שנים וחצי.

דיכטר הועבר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון בשל הסכמים זמניים בין הליכוד וכחול לבן, במסגרתם ניתנה הוועדה היוקרתית למספר 4 בכחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי, וב-3 באוקטובר הוא סיים את תפקידו באופן רשמי אחרי שלוש שנים וחצי בתפקיד. בעת סיום תפקידו איחל דיכטר למחליפו הצלחה בתפקיד, והוסיף כי "אם אני יכול לתת עצה, ועוד נשב שנינו, עצתי היא עזוב את המילה 'זמנית', זה רק סטטוס בתקנון הכנסת, אבל ברגע שמתחילים לעבוד אתה מוצא את עצמך עוסק בקרביים הכי בעייתיים שאפשר לדעת".

"יש פה סביב השולחן היסטוריה ביטחונית מרשימה, וכולם גילו שזה שונה להופיע בפני הוועדה ולפקח על מי שמופיע. זה פורום יוצא מהכלל, שהוא יתרון עצום והאתגרים, כולנו מבינים היטב לאן זה יכול ועלול להתפתח, אבל גם ההזדמנויות שלנו", הסביר. "אני מאחל לך המון בהצלחה ואל תהסס לשאול כל דבר, ומעבר לזה יש פה את צוות הוועדה, אנשים מאוד מיומנים ומנוסים, שהם מכפיל כוח רציני. תודה רבה לכולם על המילים החמות והמון בהצלחה".

במקביל לכך, גם בן-דהן הודיע על סיום תפקידו כסגן שר במשרד הביטחון. "אני מסיים היום ארבע וחצי שנים כסגן שר הביטחון בהן זכיתי לראות מקרוב את העשייה הביטחונית האדירה ואת המסירות למען ביטחון ישראל", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "לא קלה הייתה דרכי. עוף מוזר עם זקן לבן בתוך הליבה הביטחונית הישראלית שלקח לה זמן לעכל אותי ולעבוד איתי יד ביד".

"אבל, ב"ה אט אט זכיתי לאמון רב מכל גורמי המשרד וצה"ל וייצגתי אותם באמונה בכנסת ומול שאר משרדי הממשלה", אמר. "לא בהכל הצלחתי, לא תמיד שיניתי את מה שרציתי לשנות, ואני מקווה שהבאים בתור ימשיכו את הרפורמות אותן התחלתי באגפים השונים במשרד, ואת השוואת החקיקה ביהודה ושומרון עד להחלת הריבונות המלאה".

תגיות:אבי דיכטראלי בן דהןמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה