חדשות בעולם

טראמפ: טורקיה הודיעה לי שעצרה את המבצע בסוריה, אסיר ממנה את הסנקציות

לאחר שמשרד ההגנה הטורקי הודיע על הסגת כוחותיו למרחק של כ–2,300 קמ"ר, אשר תפסו מידי הכורדים מאז תחילת הפלישה לפני כשבועיים, הערב מודיע טראמפ כי יסיר את הסנקציות מעל אנקרה, והדגיש כי ישיב אותן רק אם יקרה "משהו שאנחנו לא מרוצים ממנו"

טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן צילום: שאטרסטוק)טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (רביעי) כי החליט להסיר את הסנקציות מעל טורקיה, זאת לאחר שהודיעה לו כי עצרה את המבצע נגד הלוחמים הכורדים בצפון סוריה, אליה פלשה מוקדם יותר החודש. טראמפ שיבח את הצעד של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ואמר כי הוא "עושה את הדבר הנכון בשביל ארצו". אתמול בשעה 22:00 נכנס לתוקפו הסכם הפסקת האש בין טורקיה לכוחות הכורדים, שנעשה בתיווכה של וושינגטון.

בהצהרה לתקשורת בבית הלבן אמר הנשיא כי הוא "מקווה שהפסקת האש תהיה קבועה, אבל אנחנו יודעים שבאזור הזה של העולם, זה לא תמיד כך". הוא הדגיש את העובדה כי המשבר בסוריה הסתיים "בלי שנשפכה טיפת דם אמריקאית אחת". לאחר מכן הוסיף: "אנחנו צריכים לצאת משם, היינו אמורים להיות שם רק 30 יום, הם יכולים להילחם על החול שם בעצמם, אנחנו יוצאים".

טראמפ הבהיר כי יסיר את הסנקציות שהטיל על טורקיה בעקבות הפלישה רק אם יקרה "משהו שאנחנו לא מרוצים ממנו". הוא הוסיף כי הפסקת האש הושגה "בזכות ארה"ב ולא בזכות אף מדינה אחרת. אנחנו מוכנים לשאת באשמה אבל גם לזקוף לזכותנו את הקרדיט".

מוקדם יותר היום הודיע משרד ההגנה הטורקי כי כוחותיו לא יתקדמו מעבר לשטח של כ–2,300 קמ"ר, אשר תפסו מידי הכורדים מאז תחילת הפלישה לפני כשבועיים. אמש נפגש ארדואן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ולאחריה נמסר כי בהתאם לתנאי ההסכם בין רוסיה לטורקיה, הלוחמים הכורדים ייסוגו למרחק של כ–32 קילומטר מגבול טורקיה עד יום שישי בלילה, בעוד צבא טורקיה יורשה להיכנס למרחק כעשרה קילומטרים לתוך סוריה למטרות סיורים משותפים עם החיילים הרוסיים לאורך הגבול. בנוסף, הכוחות הטורקיים יוכלו לפקח על שטח נרחב יותר משתפסו, שחולש על עומק של כ–30 קילומטר בתוך סוריה.

טראמפ – שהחליט באופן שנוי-במחלוקת להסיג את צבא ארצות הברית שהגנו על הכורדים, ובכך להפקירם לידי הכוחות הטורקיים שרואים בהם פעילי טרור, אמר הערב כי מספר קטן מאוד של חיילים אמריקנים יישארו באזור כדי להבטיח את ההגנה על שדות הנפט של הכורדים.

על המעורבות האמריקנית במלחמות במזרח התיכון, טראמפ אמר: "תנו למישהו אחר להילחם בחולות שמוכתמים בדם. כמה אמריקנים צריכים למות במזרח התיכון בסכסוכים העתיקים האלה? אני מחויב לחפש גישה אחרת, כזאת שמביאה ניצחון לאמריקה". הוא הוסיף: "התפקיד של הצבא שלנו הוא לא להיות השוטרים של העולם. מדינות אחרות חייבות למלא את חלקן. פריצת הדרך היום היא צעד קריטי בכיוון הזה".

תגיות:דונלד טראמפסוריהטורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה