חדשות בארץ

המו"מ הקואליציוני יוצא לדרך: ליצמן סרב להיפגש עם גנץ

לאחר ההודעה הרשמית שבישרה על כך שיו"ר כחול לבן קיבל את המנדט להרכבת הממשלה, מסתמם כי נכונו לכחול לבן קשיים משמעותיים בהרכבתה של ממשלה שהוגדרה ע"י גנץ "ליברלית רחבה", וליצמן כבר הודיע שהוא לא מתכוון להפגש איתו. גנץ שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו, והשניים קבעו להיפגש בהקדם. מחר ייפגשו צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן בכפר המכבייה

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

זמן קצר לאחר שקיבל הערב (רביעי) את המנדט להרכבת ממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, החל יו"ר כחול לבן בני גנץ במשא ומתן להרכבת ממשלה. לאחר ההודעה הרשמית מיהר גנץ לשוחח עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והשניים קבעו להיפגש בהקדם. בשיחת הטלפון הדגיש גנץ בפני ליברמן את רצונו בהקמת "ממשלת אחדות ליברלית רחבה".

גנץ שוחח בנוסף עם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, שסירב להיפגש עמו בטענה כי הליכוד מייצג אותם כחלק מבלוק הימין. מחר ייפגשו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בשעה 17:00 בכפר המכבייה ברמת גן. בהמשך יוועדו עם ראשי כל המפלגות בכנסת, בהם מנהיגי הרשימה המשותפת. בכחול לבן צפויים להציג בפני הסיעות השונות שורת שינויים בסטטוס-קוו – הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וביטול חוק המרכולים – כתנאי מרכזי להצטרפותן לממשלה, עובדה שעשויה לעמוד להם לרועץ מול המפלגות החרדיות.

במהלך נאומו הערב אמר גנץ כי יש לראות את החרדים כ"אחים", ורמז לשינויים מפתיעים: "צפויים לנו ימים לא קלים... קיבלתי החלטות קשות בעבר, קיבלתי החלטות קשות בשנה האחרונה, אם וכאשר אדרש אקבל החלטות קשות גם בימים הבאים. זה תפקידו של מנהיג, זו תפקידה של מנהיגות. חבריי ואני ערוכים לכך".

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי סיעות הימין המרכיבות את בלוק ה-55, לאחריה סוכם כי שאר המפלגות יוכלו להיפגש עם אנשי גנץ רק אחרי שצוות המו"מ ייפגש איתם ויחליט לאפשר זאת. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי "ההתחייבות אליכם היא לא רק להקמת ממשלת אחדות, אלא גם אחריה", כך שהליכוד לא תצטרף לממשלת אחדות ללא גוש הימין-חרדים.

לאחר שיקבל את המנדט, לגנץ יעמוד פרק זמן של 28 ימים בהם ינסה להרכיב ממשלה. אם יכשל במשימה, ההכרעה תעבור לכנסת, שתוכל להציע לנשיא מועמד חלופי לראשות הממשלה בתוך 21 יום. אם גם לאחר מועד זה לא יימצא מועמד, בפני הנשיא עומדת האפשרות להכריז כי לא עלה בידו לאתר מועמד אחר – ואז הכנסת תידרש לפזר את עצמה. אם אכן זה יתרחש, הבחירות לכנסת ה-23 ייערכו כשלושה חודשים לאחר הפיזור (בסוף פברואר 2020).

תגיות:בני גנץיעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה