חדשות בארץ

דרעי: "הגוש לא יתפרק. לפיד מטרפד את מתווה ריבלין"

יו"ר ש"ס יוצא במסר תקיף להנהגת כחול לבן ומבהיר כי בלוק הימין בראשות נתניהו יישאר מגובש - והאשים את לפיד בהכשלת הקמתה של ממשלת האחדות על פי מתוה הנבצרות של ריבלין: "אין כאן זמן לבזבז על פגישות כשהכול ידוע והכל על השולחן". דרעי על גנץ: "בואו לא נזלזל, גנץ הוא אדם מסורתי אמיתי, זה לא משחקים לצורך בחירות, הוא נאלץ ללכת לממשלה חילונית כי היה חשש שהמנדטים הולכים לליברמן"

דרעי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)דרעי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי יצא הבוקר (חמישי) במסר חד-משמעי כי בלוק הימין לא צפוי להתפרק, ודחק ביו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלת אחדות על פי מתווה הנבצרות שהציע נשיא המדינה ראובן ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו ולגנץ. דרעי, שסירב אמש להיפגש עם גנץ כי הוא "חלק מבלוק הימין", העניק הבוקר שורת ראיונות לכלי התקשורת, ושב והקשיח את העמדות מול כחול לבן.

"לא נפרק את הגוש. חד משמעית, לא נעזוב את הגוש", הדגיש דרעי בראיונות, והאשים את מספר 2 של גנץ, יאיר לפיד, בכישלון המגעים לממשלת אחדות. "גנץ מעוניין במתווה הנשיא אבל לפיד הוא זה שמטרפד", טען בריאיון בגלי צה"ל. דרעי אמר כי הוא "לא רואה מתווה אחר חוץ ממתווה הנשיא" – לפיו אם יוגשו כתבי אישום נגד נתניהו הוא ייצא לנבצרות (ללא הגבלת זמן) שתשאיר אותו באופן רשמי כראש הממשלה, בעוד גנץ יכהן כראש הממשלה בפועל ואליו יועברו כל הסמכויות.

"28 הימים האלה מאוד יקרים", הוסיף יו"ר ש"ס. "אין כאן את הזמן לבזבז על פגישות כשהכול ידוע והכל על השולחן. בזבזנו את הזמן בגלל גנץ".

בריאיון לכאן ב' הדגיש כי  הוא "לא ממשכן את עתידה של ש"ס", וטען כי "זה רצון הבוחרים של ש"ס". לדבריו, "להבדיל אולי מאחרים שמנותקים, אני מכיר את הפעילים של ש"ס, אני מכיר את הבוחרים שלנו, הם רוצים את נתניהו והליכוד".

על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי הוא "הכריז מעל לכל במה 'נתניהו' ועשה תפנית של 180 מעלות וגרם לבחירות פעם שנייה". עם זאת, דרעי לא פסל אתו ישיבה משותפת, והבהיר כי הוא "לא פוסל ולא מחרים אף אחד". הוא אמר כי "מה שהעם רוצה" הוא "ממשלה ששומרת על הסטטוס קוו", ומשכך "לא נלך לדברים שלא בהסכמה מלאה". עוד אמר כי יו"ר ישראל ביתנו "הוא לא לשון המאזניים, כי אם מקימים ממשלת אחדות לא צריכים אותו, ואם מקימים ממשלת מיעוט הוא גם ככה לא שם, אז למעשה המנדטים שלו לא תורמים לא לכאן ולא לכאן, הם תורמים לשיסוי".

אמש שוחח יו"ר ש"ס עם גנץ, והבהיר לו כי לא יוכל לקיים עמו מגעים עצמאיים, זאת מאחר והוא חלק מבלוק ה-55 של גוש הימין. "קודם כל בירכתי אותו", אמר דרעי בהתייחסות לשיחה עם גנץ. "זו משימה לאומית גדולה מאוד שהוא קיבל, ואמרתי שאם באמת הוא כן ורוצה ממשלת אחדות, יש רק מתכון אחד – המתווה של נשיא המדינה. בזבזנו 28 יום וחבל. זה מה שאמרתי אתמול לגנץ, יש צוות מו"מ אחד, אין דרך אחרת, אין דרך לפרק את הגוש". גנץ, לפי דרעי, מקדם פגישות עם ראשי סיעות הימין כדי "לנסות לפורר את הגוש, ובסוף ברור שהגוש הזה לא מתפורר".

למרות שהביע מחויבות מלאה לבלוק הימין, דרעי טען כי פעל רבות בחודש האחרון להקמתה של ממשלת אחדות. "עצם הקמת הבלוק שאני הייתי ממקימיו היא התרומה הגדולה ביותר לממשלת אחדות. הרי הצענו לו ממשלה שוויונית לגמרי. הדרך היחידה היא שגנץ יבין שלא לשמוע לכל עצות האחיתופל שמסביבו – שיפרשו אנשי הליכוד, יהיה מרד, החרדים יזחלו על ארבע וכל מיני תיאוריות שנתנו לו כל מיני מומחים מטעם עצמם". לדבריו, "רציתי שגנץ ידע באופן ברור, יש כאן גוש של 55 שבאים יחד למו"מ שרוצים אחדות".

עוד הוסיף דרעי כי הוא "שמח שנתניהו נמצא ליד ההגה. כל עוד שהוא יכול לתפקד חוקית", ואיחל לנתניהו "אריכות ימים ושיתגבר על הקשיים המשפטים". על מתווה הנבצרות של הנשיא, אמר כי "לא האמנתי (שנתניהו) הסכים למתווה הנשיא, למרות שיש לו גוש של 55 ולא יכולים להקים ממשלה בלעדיו. אין שום סיבה בעולם שנתניהו לא ימשיך". לדבריו, יש לאפשר לזה לקרות כי "יש לנו איומים גדולים מאוד" ו"החלטות כלכליות קשות מאוד".

יו"ר ש"ס התייחס לקמפיין הנגטיבי נגד החרדים שהחלה כחול לבן לקדם בשבועות האחרונים שקודם הבחירות. "זו הייתה ממשלה חילונית, עכשיו הפכה להיות ליברלית. שמת לב לשינויים בטרמינולוגיה?", לגלג דרעי, אך הדגיש: "בואו לא נזלזל, גנץ הוא אדם מסורתי אמיתי, זה לא משחקים לצורך בחירות, הוא נאלץ ללכת לממשלה חילונית כי היה חשש שהמנדטים הולכים לליברמן. אני נפגעתי מזה מאוד, כי יש גבול גם במערכת בחירות", אמר. "אתמול הוא דיבר בצורה מאוד מכובדת".

על האפשרות לכונן ממשלת מיעוט, אמר דרעי כי "קשה לי להאמין שמישהו ילך לממשלת מיעוט, זו ממשלה עם תאריך תפוגה מאוד מאוד קצר. מי שחושב להקים ממשלת מיעוט ולהעיף את נתניהו טועה טעות מוחלטת, הוא יהפוך להיות הקדוש של הימין, מוביל המאבק, בעת הזו עם האיומים הביטחוניים. זו הזמנה שנותנים לנתניהו מי שמקים ממשלת מיעוט".

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה