חדשות בארץ

חילי טרופר מכחול לבן: לא נקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת

מקורבו של יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת חילי טרופר, אמר כי הקמת ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה הערבית המשותפת אינה עומדת על הפרק. עמיתו למפלגה, חבר הכנסת אסף זמיר: "כל האופציות על השולחן"

טרופר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)טרופר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) אמר הבוקר (ראשון), כי מפלגתו לא תקים ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה הערבית המשותפת.

בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב' – לקראת הפגישה הצפויה להיערך הערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ –  אמר טרופר כי "מבחינתו, גנץ בא לפגישה בלב פתוח ובניקיון כפיים, בניסיון לסכם על קווי יסוד עם הליכוד".

טרופר, הנחשב למקורבו של גנץ, הודה כי המשבר הפוליטי מהווה "פלונטר", וכי למפלגתו אין פתרון קסם. הוא מתח ביקורת על ראשי מפלגות הימין, שסירבו להיפגש עם גנץ והודיעו כי הליכוד ייצג אותם במשא ומתן הקואליציוני: "היה משהו מאוד מאכזב בעובדה שמנהיגים פוליטיים, שחלקם מדברים גבוהה גבוהה על אחדות ועל הימנעות מבחירות והפסקת חרמות, אפילו מסרבים להיפגש. הם כמו אסירים – מאונס או מרצון, אני לא יודע – לרגליים אצל נתניהו. ממה הם מפחדים?".

בהתייחסו לאפשרות של ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, אמר טרופר כי אפשרות זו אינה עומדת על הפרק: "אני לא  רואה את זה קורה. אני מתעקש לא לשחק במשחק הספינים של נתניהו, שמתכונן כבר לבחירות השלישיות ושוב מנסה להדביק את כל השיח הזה של שנאה. כחול לבן אמרה תמיד: נקים ממשלת אחדות שהכניסה אליה היא של מפלגות שמקבלות את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

דבריו של טרופר מנוגדים לדברים של חברי כנסת אחרים בכחול לבן, כדוגמת עופר שלח ואסף זמיר, שלא דחו על הסף את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בראיון שהעניק לפני הצהריים לרדיו 103fm, אמר זמיר: "כנראה שטרופר התכוון שאנחנו מעדיפים ממשלת אחדות, אבל כל האופציות על השולחן, ונצטרך להתפשר".

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי (ליכוד), הגיב בחיוב על התבטאותו של טרופר: "שמחתי לשמוע זאת", אמר בכניסתו לישיבת הממשלה. "הוא דיבר בצורה בהירה באופן יחסי להתבטאויות של חבריו, ונראה איזה צד יגבר – האם הצד היותר ממלכתי, או אנשים שרוצים לנצל את ההזדמנות לכונן ממשלה שאינה טובה לישראל". 

הנגבי הוסיף, כי הפגישה בין נתניהו וגנץ הייתה צריכה להתקיים כאשר ראש הממשלה הזמין את יו"ר כחול לבן: "זה היה מפתה מאוד שלא להיענות לפגישה הזו, ולעשות את אותם תעלולים שכחול לבן עשו לנו. אבל ראש הממשלה נענה מיד לקיים את הפגישה, ואני מקווה שסוף סוף השפיות תחזור למחוזותינו".

חברת הכנסת תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) תקפה את דבריו של טרופר. "הפחדנות שמגלה חילי טרופר בשם כחול לבן מביכה", כתבה בטוויטר. "בוחרי השמאל-מרכז רצו שינוי. אחדות אמיתית היא קואליציית מיעוטים, ולהודיע מראש שזה לא כולל ערבים זה גם לא ראוי מוסרית ואזרחית וגם לא חכם פוליטית. גנץ לא קיבל את המנדט כדי לשבת עם נתניהו. אגב, אם הפחד הוא ממה יגידו בימין – תתגברו. באמת. הפחד שלכם ממשיך לתדלק את עצמו. תגובה הרבה יותר נכונה והרבה יותר חכמה תהיה 'כן, אז מה. ערבים הם אזרחים שווים ואנחנו לא פוסלים' ולהמשיך הלאה".

לקראת פגישתם של ראשי כחול לבן והליכוד, כתב חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) בטוויטר כי "ממשלת אחדות לאומית ללא פסילות היא צו השעה, מתחייבת מתוצאות הבחירות ונדרשת להתמודדות מיטבית מול אתגרי הביטחון הלאומי. לטובת המדינה מקווה לפגישה מוצלחת הערב בין נתניהו לגנץ".

תגיות:גדעון סערהליכודצחי הנגביכחול לבןחילי טרופר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה