חדשות בארץ

בעקבות הגשם: חרקים טורדניים באוויר וביבשה

במקומות רבים ברחבי הארץ נצפו אלפי חרקים מעופפים בשמיים או מתרוצצים על הקרקע. אל דאגה, מדובר בתופעת טבע שאינה מסוכנת ואינה מזיקה, הקרויה "מעוף הכלולות". כל הפרטים – בכתבה

טרמיטים, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)טרמיטים, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

האם גם אתם נתקלתם הבוקר (ראשון), בצאתכם לרחוב, במטח של חרקים מעופפים המרחפים בשמיים או מתרוצצים על הקרקע, שטרדו את מנוחתכם?

אל דאגה. במכון דוידסון לחינוך מסבירים כי התופעה, שנצפתה במקומות רבים ברחבי הארץ, הינה תופעת טבע הקרויה "מעוף הכלולות", והיא מתרחשת ביום הבהיר הראשון המגיע לאחר הגשם החזק הראשון.

על פי האתר הרשמי של המכון, הממוקם במכון וייצמן למדע ברחובות, לתופעה זו שותפות שתי אוכלוסיות שונות של חרקים – נמלים וטרמיטים, שביום-יום הם ברובם חסרי כנפיים. עם התפזרות העננים לאחר הגשם המשמעותי הראשון בעונה, נצפים על האדמה, באזורים הסמוכים לקן, אלפי פרטים של קבוצות אלו – ה"נסיכים" וה"נסיכות", שהינם היחידים שיש להם כנפיים. מכאן הם ממריאים למעוף קצר באוויר, באמצעותו הם מתרבים באופן טבעי, וכך שומרים על שרידותם.

במשרד להגנת הסביבה ציינו כי על אף שמדובר בתופעה מטרידה, היא אינה מסוכנת לאדם, אינה מזיקה וחולפת כעבור מספר ימים. עם זאת, הבהירו במשרד כי "טרמיטים המקימים את הקן במגורי אדם – כגון במשקופים או בריהוט – עלולים לגרום למפגע, לאור העובדה שהם ניזונים מהעץ. מכיוון שקשה לציבור להבדיל בין נמלה – שאין בהימצאותה נזק משמעותי – לבין טרמיט, שעלול לייצר נזק כזה, מומלץ, אם יש הימצאות של חרקים מעופפים בתוך הבתים, במרפסות או בחצרות, להתייעץ עם מדביר בעל רישיון מתאים ובתוקף מהמשרד להגנת הסביבה, באשר לפעולות מניעה או הדברה נדרשות".

תגיות:נמליםהמשרד להגנת הסביבהטרמיטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה