חדשות בארץ

"דנו על מסגרת האפשרויות הפוליטיות": הסתיימה פגישת גנץ-נתניהו

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן, במהלכה דנו השניים באפשרויות הפוליטיות הקיימות, וסוכם כי צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות ימשיכו להיפגש כפי שקבעו מוקדם יותר היום. ישראל ביתנו לכחול לבן: "חייבים להסתפק במינימום הכרחי של חקיקה, וגם היא תוך כדי הסכמה רחבה בנושאים שמחייבים פיתרון מידי"

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ סיים הערב (ראשון) את פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה בתל אביב, והשניים סיכמו להיפגש שוב.

לפי ההודעה המשותפת, במהלך הפגישה, שנמשכה כשעה ורבע, נתניהו וגנץ דנו באפשרויות הפוליטיות הקיימות, וסוכם כי צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות ימשיכו להיפגש כפי שקבעו מוקדם יותר היום. מפלגתו של גנץ, שמנהיגה היה למועמד הראשון, למעט נתניהו, מזה עשור שמקבל את המנדט להרכבת הממשלה, נועדה היום עם אנשיו של נתניהו בכפר המכביה, אולם באופק לא מסתמן אף פתרון לפלונטר הפוליטי הסבוך.

שתי נקודות מחלוקת עיקריות סובבות סביב מתווה הנבצרות ובלוק הימין. בליכוד טענו היום כי בכחול לבן סרבו לקבל את מתווה נשיא המדינה ראובן ריבלין, לפיו במקרה של הגשת כתב אישום נגדו ייצא נתניהו לנבצרות, בעוד הסמכויות בפועל יועברו לגנץ. נקודת מחלוקת נוספת בין השתיים היא העובדה כי בליכוד מסרבים בתוקף להיענות לדרישת כחול לבן לבוא למשא ומתן בלא בלוק הימין, שחוסם את הצטרפותם לממשלת אחדות. חרף חילוקי הדעות המהותיים, הצוותים קבעו להיפגש עוד, ולוין הביע בפגישה "תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן".

לאחר סיום הפגישה נמסר מכחול לבן כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד".

בכחול לבן הוסיפו כי "לאורך הפגישה, הליכוד המשיך להתעקש שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה -55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא".

השר יריב לוין, ראש צוות המו"מ של הליכוד אמר: "שבנו והדגשנו כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. במענה לשאלת נציגי צוות המו"מ של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

בנוסף, הזהיר השר לוין מפני "הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו". דבריו באים ברקע דבריו של ח"כ אסף זמיר מכחול לבן שאמר בראיון לערוץ הכנסת כי "כל האופציות על השולחן". עם זאת, ח"כ חילי טרופר, אף הוא חבר הסיעה, פסל אפשרות להקמתה של ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת מחוץ לקואליציה, והיה לחבר הראשון ששלל אפשרות זו מאז הבחירות.

לקראת הפגישה מחר בין גנץ ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בכחול לבן נפגשו היום עם אנשיו של ליברמן. בישראל ביתנו חזרו על המסר לפיו "בתקופת המעבר היא תתנהל באופן שקול, אחראי וממלכתי. משמעות הדבר – אנו סבורים שעד להקמת ממשלה חדשה חייבים להסתפק במינימום הכרחי של חקיקה, וגם היא תוך כדי הסכמה רחבה בנושאים שמחייבים פיתרון מידי. מבחינתנו העקרונות חשובים יותר מהכיסאות", נמסר.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה