חדשות בארץ

סימני כניעה ראשונים? גנץ: "אעשה כל מאמץ כדי למנוע מערכת בחירות שלישית"

שעות לאחר שסיים את פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר כחול לבן הצהיר הערב כי יעשה "כל מאמץ" בכדי למנוע הליכה למערכת בחירות שלישית: "אמנע ממדינת ישראל בחירות נוספות. נשתדל לעשות כל מאמץ על מנת לא להגיע למערכת בחירות שלישית"

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שעות לאחר שסיים את פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ הצהיר הערב (ראשון) כי יעשה כל מאמץ בכדי למנוע הליכה למערכת בחירות, שלישית במספר. "היו לנו שתיים השנה, וזה בהחלט מספיק", אמר גנץ בנאומו בכנס של קרן הצנחנים.

"סיימתי פגישה עניינית עם ראש הממשלה", אמר יו"ר כחול לבן, "אני יכול להודיע לכם שאני אמשיך בכל המאמצים על מנת להקים ממשלת אחדות ולמנוע ממדינת ישראל בחירות נוספות. נשתדל לעשות כל מאמץ על מנת לא להגיע למערכת בחירות שלישית".

מוקדם יותר נפגש גנץ עם נתניהו בקריה שבתל אביב. הפגישה הייתה אמורה להיערך בנוכחותם של ראשי צוותי המשא ומתן של המפלגות, אולם לבקשת גנץ היא התקיימה בארבע עיניים. בתום הפגישה הוציאו שתי המפלגות הודעה משותפת לפיה "יו"ר כחול לבן וראש הממשלה סיימו את פגישתם בקריה בתל אביב. בפגישה דנו השניים על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות. עוד סוכם כי צוותי המשא ומתן ימשיכו לעמוד בקשר. צפויה פגישה נוספת בין השניים". פגישה נוספת צפויה להתקיים בין השניים ככל הנראה עוד השבוע.

לא ברור האם דבריו אלו של גנץ מהווים ציון דרך במשא ומתן – שעד מהרה הפך לפולנטר פוליטי סבוך. מוקדם יותר היום הסתיימו השיחות בין נציגי המו"מ של הליכוד וכחול לבן במבוי סתום, זאת, לאחר שהאחרונה דחתה על הסף את מתווה הנבצרות של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ואילו הליכוד המשיך להתמיד בסירובו שלא להיפרד מבלוק ה-55 של הימין-חרדים. כחלק ממשחק האשמות שהשתיים נוהגות בו, האשימו בכחול לבן כי "נציגי הליכוד המשיכו להתעקש לאורך הפגישה שהם מייצגים את בלוק החסינות של ה-55, ואינם מוכנים לשום פשרה בנושא", ובליכוד מיהרו להגיב כי "נציגי כחול לבן סרבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה".

עוד נמסר מכחול לבן כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד".

הליכוד טענו כי "השר לוין הזהיר מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו. הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות, והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה