חדשות בארץ

בוגרי גדוד נצח יהודה לרמטכ"ל: תן גיבוי לחיילים שנעצרו

לוחמים לשעבר בגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי קוראים לרמטכ"ל אביב כוכבי להעניק גיבוי לחיילים מהגדוד, שנעצרו ביום שלישי שעבר בחשד למעורבות בתגרה עם בדואים בדרום: "טפל באירוע במישור הפיקודי, ולא הפלילי – אלו הם חייליך"

אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

לוחמים לשעבר בגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי קוראים לרמטכ"ל אביב כוכבי להעניק גיבוי לחיילים מהגדוד, שנעצרו ביום שלישי שעבר בחשד למעורבות בקטטה עם בדואים בדרום.

האירוע התרחש לפני שבוע בתחנת דלק בצומת דביר, ליד באר שבע. 17 חיילים, שחזרו עם מפקדם מלוויה, עצרו בתחנה. צעירים בדואים שהבחינו בהם החלו להתגרות בהם ולקלל אותם. לדברי החיילים, אחד מהבדואים צעק לעבר אחד מהם: "בוא, חייל, אני אדקור אותך". המ"כ נחלץ לעזרתו של החייל ובלם את הבדואי. בהמשך התפתחה תגרה בין הצדדים, לאחר שקבוצת הבדואים ניסתה לתקוף את המ"כ ולחטוף את נשקו, והחיילים פעלו להגן עליו. לאחר שהחיילים הצליחו להשתלט על התוקפים, הם גילו כי הבדואי שאיים בדקירה כלל אינו מחזיק בסכין ועזבו את המקום.

לאחר שהחיילים חזרו לבסיסם, הגיעו שוטרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ועיכבו אותם לחקירה, וזאת בעקבות תלונה שהוגשה על ידי הבדואים. בתום החקירה הוחלט לעצור 14 מהחיילים. מדובר צה"ל נמסר כי הם חשודים בתקיפה בצוותא, איומים ושימוש בלתי חוקי בנשק. ביום חמישי שוחרר אחד הלוחמים מהכלא, ואתמול הודיעה התביעה הצבאית על החלטתה לשחרר שלושה חיילים נוספים.

 

"מעצר החיילים – פגיעה באמון שלנו בצה"ל"

מעצרם של לוחמי נצח יהודה עורר כעס רב בחוגים רבים, ובפרט בקרב בני משפחותיהם. אתמול הם הגיעו, יחד עם תומכים נוספים, להפגנת מחאה מול שערי כלא 4 בבסיס צריפין, בו עצורים החיילים, ודרשו לשחררם. הוריהם של החיילים העצורים פנו במכתב לרמטכ"ל וקבלו על היחס המחפיר לילדיהם ועל מעצרם המשפיל והמבזה. לדבריהם, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה ועל ניסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים.

"מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף" – תהו ההורים במכתבם לכוכבי – "האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב'תקיפה בצוותא', או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה? האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית?".

בסיום מכתבם פנו הורי החיילים לרמטכ"ל וביקשו ממנו "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילות המבצעית; להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו; להבהיר באופן ברור כי במידה והחיילים אוימו, כפי שהם טוענים, הנך מגבה את תגובתם; להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל".

כאמור, לביקורת על מעצרם של החיילים הצטרפו לוחמים לשעבר בגדוד הנח"ל החרדי. בעצומה הממוענת לרמטכ"ל, שהופצה לחתימה בין בוגרי הגדוד, נכתב: "אנו, בוגרי גדוד נצח יהודה, חיילים ומפקדים, מעריכים מאוד את השירות הצבאי. בחרנו לעזוב את אזור הנוחות שלנו, כדי לתרום לעם ישראל ולמדינת ישראל על ידי השירות הצבאי. איננו יודעים מה היה באירוע של חיילי נצח מול הבדואים. מהמעט ששמענו – האירוע לא היה חמור".

"חשוב לתת גיבוי לחייל שיוצא להגן על עם ישראל, גם במידה והוא עשה תקלה קלה", ממשיכה העצומה. "המצב הנוכחי בו נשלחו יותר מעשרה חיילים למעצר ולחקירות מצ"ח, לאחר שהתעמתו עם אזרחים עוינים, ולדבריהם זיהו סכנה – היא פגיעה באמון שלנו בצה"ל".

בסיום העצומה מבקשים בוגרי הגדוד מהרמטכ"ל: "אנא סגור את האירוע הזה בתוך היחידה, וטפל באירוע במישור הפיקודי, ולא הפלילי – אלו הם חייליך".

תגיות:מצ"חאביב כוכבינצח יהודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה