חדשות בארץ

דיווח: נוסעי "טיסת השבת" יפוצו ב- 2,152 שקלים

על פי הדיווח ב"ישראל היום", הנוסעים שתבעו את חברת אל על בעקבות אירועי "טיסת השבת" בנובמבר 2018 הגיעו עמה להסכם פשרה

אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

כמעט שנה חלפה מאז אירועי "טיסת השבת" המפורסמת של אל על, ועל פי הדיווח הבוקר (שלישי) של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", החברה הגיעה להסכם פשרה עם הנוסעים שתבעו אותה, ולפיו היא תשלם לכל אחד מהם פיצויים בסך 2,152 שקלים.

כזכור, בנובמבר 2018 יצאה טיסה 002 של חברת אל על מניו יורק באיחור ניכר, ובמקום להגיע ישירות לישראל נחתה נחיתת ביניים באתונה כדי למנוע חילול שבת מהנוסעים שומרי השבת שהיו על המטוס. ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות בארץ הוטחה בתחילה אש צולבת בנוסעים החרדים שעל המטוס, בטענה לאלימות לכאורה שהפגינו חלקם כלפי צוות אל על. אלא שבהמשך התברר כי מדובר בפייק ניוז, והחברה ספגה ביקורת על התנהלותה במהלך הטיסה, ועל הצטרפותה למסע האנטי-חרדי במטרה להסיט ממנה את האש הציבורית על תפקודה הלקוי.

52 נוסעים החליטו שלא להסתפק בפיצוי המזערי שהוצע להם על ידי אל על – כרטיס טיסה לאירופה – והגישו נגדה תביעה לפיצויים בסך מאות אלפי שקלים בשל "התנהלות רשלנית וחסרת אחריות" שלה, כפי שנכתב בכתב התביעה. בין היתר נטען כי האיחור בהמראת המטוס נבע לא רק בשל מזג האוויר הקשה ששרר בשדה התעופה JFK בניו יורק, אלא גם בשל איחור בלתי מוצדק של הדיילים לטיסה. שומרי השבת שעל המטוס התלוננו כי צוות המטוס מנע מהם לרדת מהטיסה בניו יורק והבטיח להם כי יספיקו להגיע לישראל עוד לפני כניסת השבת, כשבפועל כבר היה ברור לו שאין זה אפשרי.

בכתב התביעה נטען, בנוסף, כי החברה לא התארגנה כנדרש לקלוט את 180 הנוסעים שומרי השבת שנאלצו לשבות באתונה. הם נאלצו להצטופף בחדרים שיועדו לקלוט 50 שוהים בלבד, והאוכל שקיבלו לא ענה על הנדרש.

בהסכם, אליו הגיעו לבסוף הצדדים, נכתב כי "הפשרה היא חסויה ואסור להפיץ אותה לתקשורת או לכל גורם אחר". עוד הובהר, כי "אל על תוכל לתבוע נוסע שיפר את סעיף הסודיות. כמו כן, הפיצוי הכספי מבטל כל פיצוי אחר שניתן לכם על ידי אל על".

תגיות:אל עלתביעהטיסת השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה