חדשות יהדות

"אם תלך - כולנו אחריך": כך הגיבו תושבי טבריה ואחרים, להודעה הדרמטית של הרב קוק

בעקבות הודעתו הדרמטית של הגר"ד קוק על כך שיעזוב את העיר בשל ההצקות של ראש העיר רון קובי - הרשת מוחה 

אא

יממה לאחר שפרסם את הודעתו הדרמטית על כך שיעזוב את העיר בשל ההצקות של ראש העיר רון קובי - תושבי טבריה מוחים: בעצרת התמיכה ברב שהתקיימה בהיכל ישיבתו, השתתפו כאלף איש מתושבי העיר - רובם חילונים שהגיעו לחזק את ידי הרב. במהלך העצרת אמר הרב יקותיאל אוהב ציון, תלמידו של הגר"ד קוק, ש"אם הרב קוק יעזוב את טבריה - כולנו נלך אחריו".

כזכור, המקובל הפיץ את הודעתו בסרטון שבו הוא נראה כשהוא משוחח עם תלמידו הרב אוהב ציון ואומר כי הוא "לא יכול להישאר פה, אני בורח. אי אפשר להישאר בטבריה, השם יעזור לי שנעבור את הגזירה של אנטיוכוס הזה".

במהלך העצרת אמר הרב קוק את 'והוא רחום' - 13 פעמים, וציין כי בזכות חודש חשוון שהוא חודש הגשמים והברכה - הברכה עוד תגיע לטבריה. בד בבד ביקש הרב מהנוכחים במעמד שלא להפגין אלימות לסוגיה, אלא רק להיאזר בסובלנות ובתפילות על המצב. "אנחנו לא עושים כלום ולא מרימים אצבע. מי שמרים אצבע הוא כבר חלק על התורה. אין בכוחנו ואין דרכנו בכך, אלא בורא עולם", אמר הרב לפני תחילת העצרת חוצת המגזרים, שבה השתתפו תושבים מסורתיים וחילונים לצד דתיים.  "הציבור הגדול בא לומר היום - לא נוותר על הרב קוק שהוא שומר העיר", אומרים מקורביו של הרב. 

ואיך מגיבים על ההודעה הדרמטית ברשתות החברתיות? לפניכם מקצת התגובות:

בסרטון אחר שהתפרסם במרץ השנה, נראה כבוד הרב כשהוא נושא דברים קשים על רדיפתו של רון קובי ואומר כך: "אם אני אעזוב את העולם, אם הלב שלי יפסיק לפעום חס ושלום, חס ושלום לא רוצה לפתוח פה לשטן חס ושלום, חס וחלילה. אבל רון קובי גורם לי כל יום חשש התקף לב, כל יום. כנראה שהוא רוצה שאני אמות, כי הוא גורם לי כל יום ויום כולל עכשיו - קרוב להתקף לב. כנראה שהוא ישמח אם אני אמות, זה בעיה אם אני ימות. ושתדעו לכם שבשמיים אני לא אשתוק, אלא אני אדבר גם בשמיים. הוא מסכן אותי מדי יום ביומו, ומדי יום ביומו גורם לי להתקף לב בפועל ואכזריות נוראה ואיומה, וקשה מכל קשה".

תגיות:טבריההרב קוקרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה