חוה שמילוביץ'

שנתחדש בכל יום בעבודתך ובקיום מצוותיך. תפילה לר"ח חשון

אנא תמשיך את אורו של חודש תשרי עלי לכל השנה, את הדבקות, את ההמלכה שלך עלי בכל רגע, את הזיכרון של יום הדין - של תכלית חיי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו נפרדים מתקופת החגים, נפרדים מחודש תשרי ומתחילים את השנה בפועל.

מצד אחד יש שמחה, אך מצד שני - פחד לאבד את הדבקות בה', שהייתה בימים הנוראים, וסכנה להיכנס לעולם המעשה יותר מדי – לשם נמשך הטבע הגופני שלנו. לשם כך ייחדתי תפילה זו:

אנא, שמור נא עלי, שלא אתנתק ממך שלא אפרד מהדבקות בך - שאבנה את תיבת נוח ואכנס לתוכה מידי יום ומתוך בחירה.

אנא תמשיך את אורו של חודש תשרי עלי לכל השנה, את הדבקות, את ההמלכה שלך עלי בכל רגע, את הזיכרון של יום הדין - של תכלית חיי. את היראה לחיים אנא אל תיקח ממני.

עטוף אותי בדעת גדולה, שאזכור אותך בתוך עולמך המסתיר, המטעה. אבא, שאראה וארגיש אותך בפרטי היום יום.

החורף מתחיל - החורף שמסמל התכנסות ועבודת המידות עמוקה.

בחודש זה יורדים גשמים הרבה בעזרתך. אנא עשה שבשנה זו יתרבו בא"י גשמי ברכה, ותן טל ומטר לברכה על פני האדמה עד שתשביע אותה מטובך וחסדיך.

אנא הבא לנו את הגאולה ממש בקרוב, ומלא לנו חודש זה בשמחה ובהארת פניך. מלא עולמך הצמא לגשם כמו עקרב (מזלו של החודש) הצמא למים.

עזור לי לברך על החודש בזמנו - שאז נקבל את פני השכינה, וחברני לסוד ר"ח – לסוד התחדשות הלבנה - שרומזת על השכינה הקדושה.

גילוי השכינה – עזור לי  לגלות את נוכחותך, את כבודך, דווקא בתוך חיי המעשה, בתוך מערכות הטבע, כעניין "ושכנתי בתוכם". אנא עזרני באמת בשנה זו להיות כלי לגילוי כבודך ונוכחותך בעולמנו זה.

אף על פי שאנו יורדים בחודש זה לעולם המעשה – לעבודת הפרנסה, האכילה, השתייה, העיסוק עם עולם שכולו חומר, אעפ"כ השכינה - נוכחותך - נמצאת איתנו בתוך מעשינו, בתוך עיסוקינו. מתי מצליחים אנו להרגיש זאת? כאשר אנו חושבים בליבנו שהכול ממך!

אין עוד כוח אחר בבריאה מלבדך!

אנא הצילני ממחשבות פסולות של גאווה - שלא אייחס, חלילה, את ההצלחות לעצמי, שלא אפול בשנה זו לשום חישוב של טבע - של כוחות הכוכבים, והכוחות הטבעיים, כי אז חלילה נדחקות רגלי השכינה.

עזרני להמליך אותך על כל הצלחה, ולזכור שכל הכוח שלי נובע מרצונך להיטיב לי בהטבה גלויה. לזכור עד כמה חסרת אונים אני מבלעדי עזרתך וחסדך עלי, לזכור שכל הטוב שאתה מעניק לי הינו ממש חסד – מתנת שמיים.

בכל חודש בברכת קידוש הלבנה - מעידה הלבנה וכל מערכות הטבע וכל מעשי בני אנוש מעידים – שהכול ממך ואין עוד כוח מלבדך!

אנו מודים לך בברכה זו, ונותנים לך שבח שבראת שחקים וכל צבא שמים, והעמדת אותם על משמרתם שלא ישנו ולא תפסיקם לעולם - והכול לצורך קיומנו עשית.

זהו גילוי חסדך - שאעפ"י שעושים הם תמיד עבודה אחת, אינם מואסים בה, אלא ששים ושמחים לעשות רצון קונם, וכל יום הרי היא כחדשה בעיניהם. עזרני ללמוד מצבא השמיים – להיות לך כולנו, עמ"י, גם צבא - צבא השם - השואף לשרת את מלך העולם.

הרי גם עבודתנו בקיום מצוותך היא דומה ליום הקודם, ובכל יום ויום אנו מקיימים אותן מצוות שוב ושוב. אף על פי כן, שלא נזדקן בעבודתך!

לעולם - שנתחדש בכל יום תמיד בעבודתך ובקיום מצוותיך. שנעשה אותם מחפץ לב ובשמחה, בחיות והתחדשות, ברגשי קודש, ובאמונה שלמה ועמוקה, שאשמח כל יום מחדש לעשות רצונך בלבב שלם ונפש חפצה!

ואתה, הקב"ה, פועל אמת וכל פעולותיך אמת, ואינן משתנות לעולם, חוץ מן הלבנה, שציוות עליה אחר בריאתה שתתחדש תמיד, והיא סימן לנו, עמ"י "עמוסי בטן" - כלומר שמיום היוולדנו אתה, הקב"ה, נושא אותנו וסובל אותנו, אף על פי שאנו עולים ואח"כ יורדים. אין זה קלון לנו, ואיננו מאבדים סברנו.

חידוש הלבנה היא לנו עטרת תפארה - שלבסוף ירידתנו עתידים אנו להתחדש ביום ההוא - כשם שהלבנה מתחדשת אחר התמעטותה! וכשם שאנו, עמ"י, מתכנסים ומברכים לך על מעשי גבורותיך - כך עשה שבקרוב כל עמי הארצות יפארוך – וייגלה וייראה כבוד שם מלכותך לעיני כל בשר. ברוך אתה השם, מחדש חדשים!       

(חובר עפ"י מקורות וספר התודעה)

תגיות:חוה שמילוביץתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה