חדשות בארץ

דיווח: אל על ביטלה את הסכם הפשרה עם נוסעי "טיסת השבת"

בעקבות הפרסום על הסכמתה של אל על לפצות את נוסעי "טיסת השבת" בסך 2,152 שקלים לכל אחד מהם, החליטה החברה לבטל את הסכם הפשרה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

הסאגה נמשכת: חברת אל על החליטה לבטל את הסכם הפשרה אליו הגיעה עם עשרות נוסעים ב"טיסת השבת", לפיו הייתה אמורה לשלם לכל אחד מהם פיצוי כספי. כך דיווח כתב "ישראל היום", יהודה שלזינגר. על פי הפרסום, הביטול נובע מחשיפתו של ההסכם בתקשורת, בניגוד לרצונה של החברה.

כמעט שנה חלפה מאז אירועי טיסה 002 של אל על, שיצאה באיחור ניכר מניו יורק. בשל האיחור, ומחשש שהמטוס לא יספיק לנחות בישראל לפני כניסת השבת ויגרום לנוסעים שומרי השבת שהיו עליו לחלל שבת, החליט הקברניט לעצור לנחיתת ביניים באתונה. ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות בארץ הוטחה בתחילה אש צולבת בנוסעים החרדים שעל המטוס, בטענה לאלימות לכאורה שהפגינו חלקם כלפי צוות אל על. אלא שבהמשך התברר כי מדובר בפייק ניוז, והחברה ספגה ביקורת על התנהלותה במהלך הטיסה, ועל הצטרפותה למסע האנטי-חרדי במטרה להסיט ממנה את האש הציבורית על תפקודה הלקוי.

52 נוסעים החליטו שלא להסתפק בפיצוי המזערי שהוצע להם על ידי אל על – כרטיס טיסה לאירופה – והגישו נגדה תביעה לפיצויים בסך 364 אלף שקל. על פי כתב התביעה, התנהלותה של החברה הייתה "רשלנית וחסרת אחריות". בין היתר נטען, כי האיחור בהמראת המטוס נבע לא רק בשל מזג האוויר הקשה ששרר בשדה התעופה JFK בניו יורק, אלא גם בשל איחור בלתי מוצדק של הדיילים לטיסה. שומרי השבת שעל המטוס התלוננו כי צוות המטוס מנע מהם לרדת מהטיסה בניו יורק והבטיח להם כי יספיקו להגיע לישראל עוד לפני כניסת השבת, כשבפועל כבר היה ברור לו שאין זה אפשרי. עוד נטען, כי החברה לא התארגנה כנדרש לקלוט את 180 הנוסעים שומרי השבת שנאלצו לשבות באתונה. הם נאלצו להצטופף בחדרים שיועדו לקלוט 50 שוהים בלבד, והאוכל שקיבלו לא ענה על הנדרש.

הבוקר חשף שלזינגר כי הצדדים הגיעו להסכם, לפיו חברת התעופה הישראלית תשלם לכל אחד מהתובעים 2,152 שקלים. בהסכם נכתב כי "הפשרה היא חסויה ואסור להפיץ אותה לתקשורת או לכל גורם אחר". עוד הובהר, כי "אל על תוכל לתבוע נוסע שיפר את סעיף הסודיות. כמו כן, הפיצוי הכספי מבטל כל פיצוי אחר שניתן לכם על ידי אל על".

תגיות:מאסררישיון נהיגהאום אל-פחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה