חדשות בארץ

הקלטות ליצמן: "מחפשים לגרום לכך שלא נהיה בקואליציה"

יו'ר יהדות התורה האשים את כחול לבן וטען שהם "מחפשים לגרום לכך שלא נהיה בקואליציה". ליצמן, שטען כי נחשף לרשימת הדרישות הקואליציוניות של כחול לבן, אמר כי "הם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת, ישיבות, כותל, גיוס, רפורמים. כל הדברים האלה הם ממש ביסוד שלנו". ליצמן על שיחתו עם גנץ: "אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים אתנו את המו"מ, יריב לוין וזאב אלקין. הוא שאל 'אתה לא רואה טעם להיפגש?', אמרתי 'לא' ובזה נגמר הדיון. אין סיבה לדבר איתם"

הנהגת יהדות התורה, ליצמן וגפני (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)הנהגת יהדות התורה, ליצמן וגפני (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

"מדברים בלה בלה בלה אבל נכון למה שאני יודע, אין שום התקדמות. אם הייתה, היו מדברים אתנו", כך נשמע הערב (שלישי) יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, שהתייחס למגעים המתנהלים בין כחול לבן לליכוד. בהקלטות מנאומו בכינוס של סיעת אגודת ישראל בירושלים, שפורסמו ב'וואלה', ליצמן ביקש מפעילי המפלגה להיערך לקראת מערכת בחירות שלישית בתוך שנה, וטען כי המשא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות הוא לחינם.

מיד לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, פנה יו"ר כחול לבן בני גנץ ליו"ר יהדות התורה, שמצדו הבהיר לו כי אין בכוונתו להיפגש עמו זאת מאחר והוא מחויב לבלוק הימין. "זה לא סוד שגנץ פנה אליי והוא רצה להיפגש", סיפר ליצמן, "אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים אתנו את המו"מ, יריב לוין וזאב אלקין. הוא שאל 'אתה לא רואה טעם להיפגש?', אמרתי 'לא' ובזה נגמר הדיון. אין סיבה לדבר איתם".

ליצמן הוסיף והאשים את כחול לבן בכך שהם "מחפשים", לטענתו, "לגרום לכך שלא נהיה בקואליציה". ליצמן, שטען כי נחשף לרשימת הדרישות הקואליציוניות של כחול לבן, אמר כי "הם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת, ישיבות, כותל, גיוס, רפורמים. כל הדברים האלה הם ממש ביסוד שלנו".

הוא דחק בפעילי המפלגה להיערך לקראת בחירות לכנסת ה-23: "אנחנו צריכים להתכונן בסבלנות, כל הבלגן יהיה בסוף (ב-21 הימים האחרונים שהחוק מקציב בטרם תפוזר הכנסת מאליה – א"פ) ואנחנו צריכים להתכונן לבחירות, אין מנוס. לא נוותר על העקרונות, אנחנו זהירים מאד על יסודות היהדות ובעזרת השם נצליח".

מוקדם יותר היום נאם גנץ בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, והצהיר כי בכהונתו כראש ממשלה יפעל להעביר את מתווה הכותל, עליו הובעה התנגדות נחרצת של הנציגות החרדית, ותמיכה נלהבת של יהדות ארצות הברית המורכבת ברובה מהזרם הרפורמי והקונסרבטיבי. "כראש ממשלה אהיה בקשר עם כל הזרמים ביהדות, ואקדם את יישומו של מתווה הכותל", הבטיח גנץ. לדבריו: "בכוונתי לעבוד ולפעול ביחד עם כל המדינות הרלוונטיות בכדי להבטיח לשמור על ביטחון יהודים בעולם".

במהלך נאומו לאחר קבלת המנדט אמר גנץ כי יש לראות את החרדים כ"אחים", ורמז לשינויים מפתיעים: "צפויים לנו ימים לא קלים... קיבלתי החלטות קשות בעבר, קיבלתי החלטות קשות בשנה האחרונה, אם וכאשר אדרש אקבל החלטות קשות גם בימים הבאים. זה תפקידו של מנהיג, זו תפקידה של מנהיגות. חבריי ואני ערוכים לכך".

עם זאת, בכחול לבן הציגו בפני הסיעות השונות שורת שינויים בסטטוס-קוו – הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וביטול חוק המרכולים – כתנאי מרכזי להצטרפותן לממשלה, עובדה שעשויה לעמוד להם לרועץ מול המפלגות החרדיות.

תגיות:בני גנץיעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה