מעניין

מרגש: זו המתנה שקיבל לוחם שאיבד את שתי רגליו באפגניסטן

"העולם אינו מיועד לאנשים עם מוגבלות פיזית. זו פשוט אמת קשה, וזה משהו שהתמודדתי איתו בכל יום מאז שנפצעתי": המתנה המרגשת שקיבל לוחם המארינס - הצילה את חייו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

זה קרה לפני תשע שנים.

גו'נתן בלנק (32) - לוחם בחיל המארינס של ארה"ב - איבד את שתי רגליו בעת שירותו, ומאז ועד היום עבר מסע שיקום קשה וארוך. 

בעת שירותו זכה בלנק בכמה וכמה אותות גבורה על אומץ לבו בקרבות מול האפגנים, אך מאז שאיבד את רגליו הפך לתלותי יותר ויותר בחסדי המערכת, לרבות בתרומות, שהגיעו אליו בדרך לא דרך.

עד שיום אחד התוודע לסיפורו שחקן הקולנוע גארי סינייז. 

המתנה שהחליט שחקן הקולנוע לתרום ללוחם - בית חכם שמותאם לצרכיו של בלנק - הפתיעה לא רק אותו כי אם גם את התקשורת בארה"ב, שהצדיעה לסינייז על המחווה היפה. "זו מתנה כל כך מדהימה. אפילו כמה מהחברים הכי קשוחים שלי מהצבא, נותרו בהלם כשהם שמעו על זה. אני לא יודע איך אני יכול להודות על זה. זה הציל את חיי".

את רגליו איבד בלנק בפיצוץ שאירע בשנת 2006 באפגניסטן, אך זה עוד לא הכל. מלבד איבוד רגליו - בלנק נותר עם רסיסים בזרועו ובראשו, דבר שפגם בצורה משמעותית ביכולת שלו למצוא עבודה ולחזור לחיים תקינים ונורמלים. 

"העולם אינו מיועד לאנשים עם מוגבלות פיזית. זו פשוט אמת קשה, וזה משהו שהתמודדתי איתו בכל יום מאז שנפצעתי", הוא אומר. סינייז, שאף הוא נפצע במהלך השירות שלו בווייטנאם - מכיר את ההרגשה הנוראית הזו. למעשה, היא זו שדרבנה אותו לתרום 58 בתים חכמים שכאלה, ללוחמים נוספים שנפצעו בצורה קשה. 

כשאר הבתים, גם הבית החכם הזה יותאם אישית לצרכיו של בלנק, ויהיה מוכן בתוך שנה. "המגורים החדשים יהיו חסכוניים באנרגיה, ויכללו גופי תאורה שניתנים לשליטה מרחוק. במקביל, בלנק יוכל ליהנות מטכנולוגיה המופעלת באמצעות הקול, כמו גם מטבח בהתאמה אישית", אומרים המהנדסים של חברת Jorgenson Builders, האמונים על התכנון והבנייה. 

תגיות:אפגניסטןלוחםפציעהמחווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה