חדשות בארץ

ישראל לעולם: התנו סיוע ללבנון בפעולה נגד פרויקט דיוק הטילים

על רקע המשבר בארץ הארזים, העבירה ישראל מסר למדינות בעולם, לפיו יש להתנות כל סיוע בינלאומי ללבנון בפעולה נחרצת של ממשלתה נגד פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה ובהחלשת מעמדו של הארגון

אתרים לדיוק טילים בביירות (קרדיט: דובר צה"ל)אתרים לדיוק טילים בביירות (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

על רקע המשבר הפוליטי והכלכלי החריף העובר על לבנון, ישראל העבירה לאחרונה מסר למדינות שונות בעולם, לפיו יש להתנות כל סיוע בינלאומי ללבנון בפעולה נחרצת של ממשלתה נגד פרויקט דיוק הטילים של ארגון חיזבאללה.

לדברי גורמים בכירים בישראל, המסר הועבר, בין היתר, לארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות במערב, באמצעות נציגי משרד החוץ. במסר כלולה גם דרישה מממשלת לבנון להחליש את השפעתו של חיזבאללה על מרכזי הכוח הלבנוניים.

כזכור, לפני כחודשיים חשף צה"ל פרטים חדשים על פרויקט דיוק הטילים, במסגרתו החל חיזבאללה בשנים האחרונות בהכשרת אתרים רבים ברחבי לבנון – כולל בביירות – שיועדו להפוך למפעלי דיוק של הטילים. הפעילות נעשתה בשיתוף פעולה מלא ובהובלת כוח קודס האיראני. מערך האש של ארגון הטרור מורכב, רובו ככולו, מנשק "סטטיסטי" שאינו מדויק. שדרוג המערך, הכולל עשרות אלפי טילים "סטטיסטיים", למערך מדויק יאפשר לטילים לפגוע במטרות בדיוק של עשרה מטרים, ויהווה איום אסטרטגי מבחינתה של ישראל.

בשנים 2018-2016 נתקל הפרויקט בקשיים רבים, שחלקם יוחס – לפי פרסומים זרים – לתקיפות שביצעה ישראל. אחד מציוני הדרך המרכזיים במאבק הישראלי נגד הפרויקט היה נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם בספטמבר 2018, במהלכו חשף את מיקומם של אתרי הייצור שהכשיר חיזבאללה בביירות. החשיפה אילצה את ארגון הטרור להעתיק את האתרים למקומות אחרים. לדברי צה"ל, בחודשים האחרונים פועלים חיזבאללה ואיראן להאיץ את הפרויקט, באמצעות הקמתם של אתרי ייצור והסבה במספר אזורים בלבנון.

ׁפרויקט הטילים המדויקים (סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:לבנוןחיזבאללהפרויקט דיוק הטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה