חדשות בארץ

4 חודשים לאחר הירי בצעיר האתיופי: "תוך שבועיים יוגש כתב האישום"

בכיר במשרד המשפטים אמר היום כי בפרקליטות צפויים להגיש בקרוב כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בסלומון טקה. בשל הרגישות הציבורית, התיק מלווה באופן אישי בידי בכירי הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לממשלה. במקביל, למרות שמנהיגי המגזר הודיעו כי יפעלו לריסון ההפגנות, מחאת יוצאי העדה לא שככה והם ממשיכים להפגין מעת לעת מול בתיהם של פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, שר המשפטים, וראש מח"ש, זאת, בשל הזמן הרב החולף מעת האירוע להגשת כתב האישום

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כארבעה חודשים לאחר סערת מותו של סלומון טקה ז"ל מירי שוטר בקריות, בפרקליטות מתגבשת העמדה להגיש כתב אישום נגד השוטר – כך דווח היום (חמישי) בחדשות 12 מפי גורם בכיר במשרד המשפטים. הבכיר הוסיף כי כתב האישום, ובו הסעיפים בהם יואשם, יפורסמו לציבור רק לאחר שמשפחתו של הצעיר תעודכן.

לדברי הגורם במשרד המשפטים, פרקליט המדינה שי ניצן וראש המחלקה לחקירת שוטרים קרן בר עמלים בימים האלה על "הניסוחים הסופיים" של כתב האישום נגד השוטר, ותוך שבועיים, "לכל היותר", יוגש נגדו כתב האישום. הוא ציין שקודם הפרסום יעבירו צוותי החקירה את הממצאים למשפחה, ולאחר מכן יעדכנו את השוטר היורה בסעיפי האישום.

כזכור, האירוע שהוליד סערה רבתי בקרב בני העדה האתיופית, התרחש ב-30 ביולי, אז נכח הקצין, שלא היה בתפקיד, עם משפחתו בסמוך לפארק בקריית חיים שבחיפה כאשר שמע ריב קולני של טקה וחבריו עם נער בן 13. בשלב זה, טען הקצין בחקירתו, החליט לעזוב את משפחתו והתקרב לזירה במאמצים להפריד בין הניצים. לאחר מכן שב הקצין לנקודה בה שהתה משפחתו, כאשר אבנים שנזרקו מכיוונם של טקה וחבריו החלו לעוף לעברו, ואף הביאו לפגיעות בראשו ובכתפו.

הקצין, שלטענתו חש סכנה ברורה לחייו ולחיי משפחתו, החל במרדף אחר הצעירים, ובשלב מסוים ביצע ירי לעבר הקרקע, כשהוא עושה זאת כאמצעי הרתעה ולא כדי להביא למותו של טקה.

בשל הרגישות הציבורית, התיק מלווה באופן אישי בידי בכירי הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לממשלה. למרות שמנהיגי המגזר הודיעו כי יפעלו לריסון ההפגנות, מחאת יוצאי העדה לא שככה והם ממשיכים להפגין מעת לעת מול בתיהם של פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שר המשפטים אמיר אוחנה, וראש מח"ש, זאת, בשל הזמן הרב החולף מעת האירוע להגשת כתב האישום.

מוקדם יותר פנתה בת המגזר, ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן), במכתב ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בו קראה לקיצור ההליכים המשפטיים נגד השוטר. "כל שיהוי נוסף בתיק מהווה פגיעה חמורה אף יותר באמון ציבור קהילת יוצאי אתיופיה בזרועות המדינה ובמערכת המשפט, זאת לצערנו במצב דברים שקיים חוסר אמון גדול אשר הולך ומעמיק בשנים האחרונות", כתבה תמנו-שטה.

במכתב התשובה ששיגר לה השבוע פרקליט המדינה נכתב כי מח"ש ופרקליטות המדינה "מודעים היטב" לרגישות הציבורית הרבה המלווה את החקירה. ניצן גם הוסיף כי "בשל אותה רגישות ציבורית מצאנו לנכון לעדכן את משפחת המנוח ואת הציבור, באופן חריג, בהתקדמות החקירה ובפרטי מידע שונים שעלו בה. זאת על מנת להזים טענות שונות שרווחו בציבור בשגגה".

עוד נכתב: "כלל הגורמים עושים מאמץ לסיים את הטיפול בתיק זה בעת הקרובה. עם קבלת ההחלטה, בכוונת מח"ש ופרקליטות המדינה לקיים פגישה עם בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל על מנת לעדכן אותם בהחלטה טרם שיינתן לה פומבי". עם זאת, במכתב הדגיש ניצן כי הדבר לא יבוא על חשבון "שקילה יסודית ומקצועית של כלל הראיות והנסיבות".

תגיות:סלומון טקהפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה