חדשות בעולם

דיווח: ארצות הברית החליטה להקפיא סיוע ביטחוני ללבנון

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הממשל האמריקני החליט להקפיא את העברתו של סיוע ביטחוני ללבנון בסך 105 מיליון דולר, וזאת על רקע התפטרותו של ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי. ישראל העבירה לאחרונה מסר למדינות בעולם, לפיו יש להתנות כל סיוע ללבנון בפעולה נחרצת של ממשלתה נגד פרויקט דיוק הטילים ובהחלשת השפעתו של חיזבאללה

(קרדיט תמונה: שאטרסטוק)(קרדיט תמונה: שאטרסטוק)
אא

הממשל האמריקני החליט להקפיא את העברתו של סיוע ביטחוני ללבנון בסך 105 מיליון דולר. כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס, בהסתמך על שני פקידים בממשל.

לדברי הגורמים האמריקניים, ההחלטה התקבלה על ידי משרד התקציבים של הבית הלבן והמועצה לביטחון לאומי והועברה למחלקת ההגנה, שדיווחה על כך לקונגרס. הסיוע שהוקפא כולל משקפות לראיית לילה ואמל"ח שנועדו להגן על גבולותיה של לבנון.

אחד הגורמים ציין כי מדובר בסיוע חיוני ללבנון, שנועד לחזק את צבאה, ולאפשר לה להתמודד עם האתגרים הנפיצים, המקומיים והאזוריים, המאיימים על יציבותה. הוא הביע חשש, כי הצעד בו נקטה וושינגטון יאפשר לרוסיה לחזק את השפעתה בלבנון.

ההחלטה לעכב את הסיוע באה בצל המשבר הפוליטי בלבנון, לאחר שהפגנות ענק במדינה הובילו את ראש הממשלה סעד אל-חרירי להודיע באמצע השבוע על התפטרותו. שלשום פורסם כי על רקע המשבר, ישראל פנתה לאחרונה למדינות שונות בעולם, והעבירה להן מסר לפיו יש להתנות כל סיוע בינלאומי ללבנון בפעולה נחרצת של ממשלתה נגד פרויקט דיוק הטילים של ארגון חיזבאללה.

לדברי גורמים בכירים בישראל, המסר הועבר, בין היתר, לארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות במערב, באמצעות נציגי משרד החוץ. במסר נכללה גם דרישה מממשלת לבנון להחליש את השפעתו של חיזבאללה על מרכזי הכוח הלבנוניים.

המשבר בארץ הארזים מגביר את הדאגה בישראל ובארצות הברית מהאפשרות שחיזבאללה יחזק עוד יותר כוחו בממשל הלבנוני. לאחר התפטרותו של אל-חרירי, קרא מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, להנהגה הפוליטית בלבנון "לקדם בדחיפות את הקמתה של ממשלה חדשה שתוכל לבנות לבנון יציבה, משגשגת ובטוחה, שתהיה קשובה לצרכי אזרחיה וחופשיה משחיתות כלכלית".

תגיות:לבנוןארצות הבריתסיוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה