חדשות בארץ

סער: "התגובה על הירי לעבר שדרות צריכה להיות חריפה בהרבה"

חבר הכנסת גדעון סער מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי התגובה על הירי הפלסטיני מרצועת עזה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה: "היעד צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה"

סער (צילום: Aharon Krohn/Flash90)סער (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) מתח הערב (מוצאי שבת) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות תגובת צה"ל על ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

"התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה", כתב סער בטוויטר. "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה". בכיר הליכוד הוסיף, כי זו "אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

מוקדם יותר הערב, עם צאת השבת, כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום, ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה. בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו – זו מחויבותי אליהם".

על רקע ההסלמה בדרום, תקף יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את נתניהו בבוטות. "ירי של יותר מעשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה בערב יום שישי, כאשר המשפחות יושבות סביב שולחן השבת, זו תוצאה ישירה של מדיניות הכניעה של הממשלה לארגוני הטרור בעזה", כתב בפייסבוק. "המהומות על הגדר הפכו דבר שבשגרה, כשאפילו התקשורת לא מסקרת כבר. מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר בשישי בצהריים – מקבל רקטות בשישי בערב. אבל לא לדאוג, תגובת ראש הממשלה בדרך. כבר בסוף השבוע הבא יועברו שוב עשרות מיליוני דולרים במזומן לידי ראשי החמאס". ליברמן הוסיף כי "השחיקה בכוח ההרתעה הישראלית בדרום מעודדת את אויבינו בצפון ובאיראן", וקרא לנתניהו ולחברי הקבינט להתעורר.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, הגיב על הירי מהרצועה באומרו: "לצערי, חזרנו לרוטינה המוכרת והבלתי נסבלת. שוב תושבי שער הנגב עוברים לילה ללא שינה וללא ביטחון, כשלמחרת החיים חוזרים לשגרה מתוחה ומבולבלת. אני מצפה מהדרג המדיני לפעול במיידי על מנת להחזיר את השקט והיציבות לאזור. ביסוס וחיזוק יישובי עוטף עזה זאת משימה לאומית, ביטוי לציונות בת זמננו. תושבי שער הנגב הם המתיישבים החדשים, שבונים קהילות חזקות בסמוך לגבולות ישראל. מגיע לנו שקט ויציבות ארוכת טווח".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר הערב: "לצערנו, שוב הופרעה ארוחת ליל שבת על ידי ארגוני הטרור, שירו רקטות לעבר העיר שדרות וגרמו לאלפי תושבים וילדים להיכנס למרחבים מוגנים. אנחנו חיים במציאות הזאת של שגרת חירום קרוב לשנתיים, וכבר מזמן הגיעה העת לשים לזה קץ, באמצעות מבצע צבאי רחב ברצועה, כולל חיסולם של מנהיגי החמאס". דוידי הוסיף, כי "גם עכשיו, על אף העובדה שאנחנו בממשלת מעבר ולא ידוע מי ירכיב את הממשלה הבאה, כלל המנהיגים צריכים להתאחד סביב הפסקת הירי בשטח מדינת ישראל ומציאת פתרון לסוגיה הכואבת הזו".

במטחי הרקטות אמש לעבר שדרות ומרחב עוטף עזה זוהו עשרה שיגורים. רובם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, אולם אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. אישה כבת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של צה"ל במהלך הלילה מגוון רחב של יעדי טרור. מצה"ל נמסר, כי בין המטרות שהותקפו היו מתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה, ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור. בעזה נמסר על הרוג אחד בתקיפות חיל האוויר.

בחמאס הגיבו הבוקר על תקיפות חיל האוויר ברצועה, והזהירו כי מדובר ב"הסלמה מסוכנת". בהודעה שמסר דובר הארגון, פאוזי ברהום, נאמר כי "ישראל תישא בתוצאות למעשיה. הרג חפים מפשע ופיצוץ המצב מול ההתנגדות יתהפכו על פניו של הכיבוש". בהודעה שפרסמו גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, נאמר כי האיומים הנשמעים בישראל על פתיחת מלחמה נגד הרצועה לא ירתיעו אותם: "גדודי אל-קודס ימשיכו להגן על עמם כל עוד תימשך התוקפנות. לא נאפשר לישות הציונית לכפות משוואות חדשות"

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ערך הלילה התייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל ובכירים נוספים במערכת הביטחון. שרי הקבינט יתכנסו מחר בשעה 13:30 לדיון בהסלמה בדרום.

תגיות:גדעון סערחמאסרצועת עזהבני גנץאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה