חדשות בארץ

"לא תהיה ברירה, נגיע לסבב נוסף ברצועת עזה"

בראיון לכאן ב' אמר שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, כי לישראל לא תהיה ברירה אלא להגיע לסבב נוסף ברצועת עזה: "אנחנו נקבע את העיתוי, ונגיע למערכה רחבה שהתוצאות שלה יהיו מאוד כואבות לחמאס"

גלנט (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גלנט (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט (הליכוד), התייחס הבוקר (ראשון) להסלמה שחלה בסוף השבוע בדרום, בעקבות ירי הרקטות לעבר עוטף עזה ותגובת צה"ל. בראיון לאריה גולן בכאן ב' אמר גלנט: "אני חושב שלא תהיה לנו ברירה, ואנחנו נגיע לסבב נוסף ברצועת עזה. אנחנו נקבע את העיתוי ואת התנאים, ונגיע למערכה רחבה שהתוצאות שלה יהיו מאוד כואבות לחמאס".

בתגובה לפרסומים, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לשר הביטחון, אמר גלנט: "הדבר הזה אינו עומד על הפרק. נתניהו מוביל את הדברים בצורה טובה, ואין לעניין הזה הצדקה". הוא הוסיף כי "בסיטואציה המורכבת שאנחנו נמצאים בה, ראוי שמי שיהיה עסוק בדברים יהיה לו גם את הניסיון, גם את העומק של הידע וגם את הסמכות הציבורית לעניין".

במערכת הביטחון מעריכים, כי את הירי לעבר יישובי העוטף ביצע הג'יהאד האסלאמי. העיתון "אל-קודס" דיווח – מפי מקורות פלסטיניים – כי ארגון הטרור הודה באחריותו לירי, וטען כי הוא התבצע בתגובה להפרות הישראליות, לטענתו, של הבנות הרגיעה והירי של חיילי צה"ל לעבר המפגינים על הגדר. המקורות מסרו, כי מאז ירי הרקטות נמשכים המאמצים של מצרים, האו"ם וקטאר למנוע הסלמה גדולה עוד יותר במצב. על פי מקורות אלו, ישראל הבהירה למצרים כי לא תאפשר חידוש נוסף של הירי לעבר יישוביה.

על אף ההערכות בישראל, כי ירי הרקטות בסוף השבוע היה נקודתי, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות כי הוא יתחדש. אמש פורסם, כי צה"ל ערך התאמות בפריסתה של מערכת כיפת ברזל. בצהריים יתכנסו שרי הקבינט לדון בהסלמה בדרום.

במטחי הרקטות שנורו בסוף השבוע לעבר שדרות ומרחב עוטף עזה זוהו כעשרה שיגורים. רובם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, אולם אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. אישה כבת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של צה"ל במהלך הלילה מגוון רחב של יעדי טרור. מצה"ל נמסר, כי בין המטרות שהותקפו היו מתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה, ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור. בעזה נמסר על הרוג אחד בתקיפות חיל האוויר.

תגיות:נפתלי בנטרצועת עזההג'יהאד האסלאמייואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה