חדשות בארץ

ה"אייר פורס 1" של ישראל יוצא לדרך; היום – טיסת המבחן הראשונה

במסגרת הליך סיום ההסבה של המטוס, שישרת בשנים הקרובות את ראשי המדינה, ייצאו טייסי הניסוי של התעשייה האווירית לטיסת מבחן ראשונה, בה ייבחן תפקודן של המערכות השונות במטוס

ה"אייר פורס 1" של ישראל (צילום: אלון רון)ה"אייר פורס 1" של ישראל (צילום: אלון רון)
אא

טייסי הניסוי של התעשייה האווירית ימריאו היום (ראשון) לנסיעת מבחן ראשונה עם המטוס, שישרת בשנים הקרובות את ראשי הממשלה והנשיאים של מדינת ישראל.

טיסת המבחן של ה"אייר פורס 1" הישראלי מתבצעת כחלק מהליך סיום ההסבה של המטוס, על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה. במהלך הטיסה – שתימשך מספר שעות – ייבחן תפקודן של המערכות השונות של המטוס.

המטוס מדגם בואינג 767-300ER יכול לטוס בטיסה רציפה עד לסין ויפן במזרח ועד לארצות הברית או ברזיל במערב, ללא צורך בנחיתות ביניים. במסגרת הסבת המטוס, הותקנו בו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

ביום חמישי האחרון, נערכה למטוס בדיקת הסעה, וזאת בהתאם לפרוטוקול ההכנות לקראת טיסת מבחן. במהלך הבדיקה, נבחנו המערכות ההידראוליות, מערכות הבלמים ומערכות היגוי הקרקע. במהלך ההכנות לבדיקה, הבחינו הבודקים בעשן קל שיצא מהגלגל השמאלי של המטוס. על פי הנוהל, הוכרז מצב חירום ולמקום הוזנק למקום צוות כיבוי. בהמשך היום נערכה בדיקת מסלול נוספת, במהלכה נבדקו המנועים בפעולה בכל הכוח, וכן נבחנו מערכת הבלמים, מערכת היגוי הקרקע ומערכות נוספות. מהתעשייה האווירית נמסר, כי כל המערכות פעלו בצורה תקינה.

בהודעה שהוציאה התעשייה האווירית נאמר: "תצורת וטכנולוגיית המטוס מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של מומחי ועובדי חטיבת התעופה של התעשייה האווירית, אשר כחלק מקו העסקים של החטיבה מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות שונות ומורכבות כגון מטוסי תדלוק, מודיעין ומטען. מטוס ראשי המדינה מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת להתאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה לשימוש בעשורים הבאים".

תגיות:התעשייה האוויריתאייר פורס 1

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה