סיפורי אמונה

גם אתם תתרגשו: מי היה אותו תינוק, ומה קרה בברית המילה שלו?

כיצד הייתם מגיבים כאשר ה'קוואטר' ניגש לכסא הסנדק, ולוקח לעצמו גם את כיבוד הסנדקאות, וכיצד הגיב אביו של התינוק?

  • ה' חשון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בספר 'אחת שאלתי' מובא הסיפור הבא: היה זה במהלך ברית מילה, ואביו של התינוק כיבד את אחד מגדולי התורה בסנדקאות, ובכיבוד ה'קוואטר' (להביא את התינוק לסנדק) כיבד את אחד ממכריו.

ה'קוואטר' קיבל את התינוק, אך במקום להגישו אל הסנדק, הוא המשיך לצעוד עד ל... כסא הסנדקאות. לתדהמת כל הנוכחים, הוא עלה והתיישב על הכסא, כשהתינוק עדיין אחוז בידיו.

אבי הבן הביט מתוך אי-נעימות בעיניו של אותו גדול שהוזמן לסנדקאות, והלה סימן לו בעיניו, בשפת רמזים אצילית ללא הוצאת הגה מהפה: 'אל תעורר מהומות ואל תאמר מילה. תניח לאיש להיות סנדק'…

אבי הבן ציית להוראת הגאון, והניח ל'קוואטר' להיות סנדק.

לאחר שהסתיימה הברית, ניגש אבי הבן לגדול הדור ושאלו: "רבי, האם טובת התינוק לא היתה שדווקא כבוד תורתו יהיה הסנדק שלו?!". שאלתו של אבי הבן מתייחסת לכך שהרמ"א (יורה דעה סימן רסד סעיף א) כתב: שיש לחזור ולהדר אחר סנדק היותר טוב וצדיק. וה"אור זרוע" (הלכות מילה סימן קז) כתב, שטעם הדבר הוא כדי שיבוא אליהו וישב אצלו. אולם בלבוש (סימן רסד סעיף א) כתב הטעם משום שיש לסנדק השפעה על הילד.

"התינוק לא יפסיד כלל וכלל", השיב גדול הדור, "אל דאגה. זכות המצווה שלא לבייש יהודי, תעמוד לו כל ימי חייו, ובעזרת ה' יהפוך לגדול בישראל".

הפרט המרגש ביותר בסיפור הוא ששמו בישראל של הרך הנימול נקרא "אריה לייב", וכבר מהיותו ילד רך בשנים בלט בשקידתו המופלאה בתורה ובמידותיו הנאצלות. במשך השנים המשיך לעלות בתורה וביראת שמים, וצמח לאחד מגידולי הפאר של עולם התורה – הלא הוא הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד...

צפו בסרטון המרגש:

בני אדם כמלאכים: מה הפסדנו כשאיבדנו את רבי אריה פינקל זצ"ל

שלושה סיפורים מרגשים במיוחד על הרב אריה פינקל זצ"ל

תגיות:ברית מילהצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה