כתבות מגזין

המהנדס מודה להידברות: "בזכותכם הצלחתי למצוא את החבר שעשיתי עליו חרם"

שבועיים אחרי שפרסמנו כאן את סיפורו המרגש של שחם לוי - החבר האבוד מלפני 30 שנה אותר, לא תאמינו היכן

שחם לוי שחם לוי
אא

עשרות תגובות ומיילים התקבלו בשבועיים האחרונים במערכת הידברות, בעקבות סיפורוהמרגש של שחם לוי - המהנדס שביקש לאתר דרכנו את החבר שעשה עליו חרם, לפני 30 שנה

עשרות אנשים התנדבו לעזור, והציעו אינספור הצעות - וברוך השם, אחרי מרתון טלפונים - החבר ה'אבוד' - אלי כ' שמו, אותר. בשיחה מרגשת בין השניים גולל לוי את הסיבה שהביאה אותו ליצור קשר מחודש אחרי כל כך הרבה שנים, וגילה מאחורי האפרכסת אדם נעים הליכות, סלחן, אציל וישר. 

כיום מכהן אלי כ' כרב קהילה באחת הערים הדרומיות, נשוי ואב לארבעה. "אלפי תודות. אחרי מרתון טלפונים הצלחתי לאתר את אלי כ'", כותב לי שחם. "יצרתי איתו קשר, ושוחחנו ארוכות בטלפון מספר פעמים. אכן הוא זוכר כל רגע בחרם".

לדברי לוי, רק בשיחה נודע לו כי אלי לא השתתף באותה שביתה מתוך סיבה מוצדקת - לא היה לו בית לחזור אליו. אם היה לוקח חלק באותה שביתה, היה נאלץ להיות ברחובות. "הכאב שלי באותם רגעים היה עצום. הבנתי שפשוט שפכנו דם נקי! כמה אכזריות, כמה כאב, כמה זה בלתי נסלח... כמה צריך ללמוד מזה".

השניים יישרו את ההדורים ביניהם, ומעז יצא מתוק: בקרוב ייפגשו זה עם זה ביחד עם המשפחות שלהם, ויעמיקו את ההיכרות. 

לדברי לוי, אין כאן באמת סליחה, כי אלי מעולם לא באמת הקפיד על חבריו. "הוא אדם אצילי שמחל על כבודו, ואין בו שמץ של נקמה או כעס. פשוט איש נקי וישר. הוא הודה לי שהתקשרתי, ושמח שיש מישהו שידע על הכאב שלו ולא שכח".

תגיות:חרםסליחההידברותמהנדס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה