חדשות בארץ

נתניהו: "אנחנו בתקופה ביטחונית רגישה ונפיצה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לשיגור הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה: "נמשיך לפעול בכל הזירות למען ביטחון מדינת ישראל, גם באמצעים גלויים וגם באמצעים סמויים"

נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להסלמה בדרום, לאחר שהפלסטינים ירו בסוף השבוע מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות – במזרח, בצפון ובדרום", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף, ולכן חיל האוויר תקף אותן, ודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".

"צריך להבין שחמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה", הדגיש נתניהו. "אני לא מתכוון לפרט כאן את התוכניות שלנו. אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות למען ביטחון מדינת ישראל, גם באמצעים גלויים וגם באמצעים סמויים – בים, באוויר וביבשה".

בהתייחסו לביקורת שהוטחה במתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, אמר נתניהו: "נמשיך את המאמצים שלנו למען החזרת שבויינו ונעדרינו. בעניין הזה אני רוצה לומר שיש לי אמון מלא בירון בלום, שעושה את עבודתו בצורה אמינה, רצינית ומקצועית".

במטחי הרקטות שנורו בסוף השבוע לעבר שדרות ומרחב עוטף עזה זוהו כעשרה שיגורים. רובם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, אולם אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. אישה כבת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של צה"ל במהלך הלילה מגוון רחב של יעדי טרור. מצה"ל נמסר, כי בין המטרות שהותקפו היו מתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה, ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור. בעזה נמסר על הרוג אחד בתקיפות חיל האוויר.

במערכת הביטחון מעריכים, כי את הירי לעבר יישובי העוטף ביצע הג'יהאד האסלאמי. מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, כי ארגון הטרור הודה באחריותו לירי, וטען כי ביצע אותו בתגובה להפרות הישראליות, לדבריו, של הבנות הרגיעה והירי של חיילי צה"ל לעבר המפגינים על הגדר. המקורות הוסיפו כי מצרים, האו"ם וקטאר עושים מאמצים למנוע הסלמה גדולה עוד יותר במצב. ישראל, כך נטען עוד, הבהירה למצרים כי לא תאפשר חידוש נוסף של הירי לעבר יישוביה.

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות כי ירי הרקטות יתחדש. אמש פורסם, כי צה"ל ערך התאמות בפריסתה של מערכת כיפת ברזל. הקבינט המדיני-ביטחוני מכונס בשעה זו לדיון בהסלמה בדרום.

תגיות:רצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה