חדשות בארץ

אורח הכבוד באירוע לזכר הגר"ע יוסף: בני גנץ

לראשונה מאז שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה וכישלונותיו ליצור ערוץ שיחות מול החרדים, יו"ר כחול לבן צפוי להשתתף בטקס לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. במקביל, מספר 2 של גנץ ויו"ר ישראל ביתנו לא הוזמנו לאירוע

גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, ח"כ בני גנץ, הוזמן לטקס האזכרה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל – כך דווח היום (ראשון) ב'כיכר השבת'. מי שאחראי למהלך הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי, שנמנע במקביל מלהזמין את מספר 2 של גנץ, יאיר לפיד, וכן את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לטקס האזכרה.

לפי הדיווח, בלשכת גנץ אישרו את הדברים ומסרו כי יו"ר כחול לבן צפוי לנאום באירוע ולהדליק נר לזכרו של מרן זצ"ל. בין המוזמנים הנוספים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר ראשי הסיעות בכנסת.

מאז קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, ניסה גנץ ליצור ערוץ שיחות עם ראשי המפלגות החרדיות אולם כשל בכך. מספר פעמים בהן ביקש מיו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ומיו"ר ש"ס השר דרעי לנהל מגעים ישירים ללא תיווך הליכוד, נענו בשלילה מצדם בטענה כי הם מחויבים לבלוק הימין בהנהגתו של נתניהו. עם זאת, בשבוע שעבר התבטא גנץ באמירה לפיה הוא מנהל מגעים עם חברים בבלוק ה-55, שהיו נכונים, לדבריו, לנהל אתו מגעים ישירים.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב גנץ כי מיד עם סיום הטקס הרשמי בבית הנשיא הוא התקשר ל- 14 ראשי סיעות בכנסת "מתוך כוונה להקשיב ולהתחיל במלאכת הרכבת הממשלה". הוא הוסיף כי בימים שחלפו מאז הוא נפגש עם ראשי הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי: "בהמשך השבוע אקיים עוד פגישות. הפגישות האישיות שלי מתקיימות במקביל למאמציהם הבלתי פוסקים של צוותי המשא ומתן, שנפגשו עם הצוותים המקבילים בסיעות השונות"

"מטבע הדברים, איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחות שלי עם ראשי הסיעות, כולל אלה שמהווים חלק מבלוק 55", הבהיר יו"ר כחול לבן. "אוכל רק לומר לכם שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת. מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות".

"בסוף, יש לכל אחד ואחת מ- 120 חברות וחברי הכנסת אחריות אישית גדולה מאוד – עם ישראל נושא עיניו אלינו. אני מבטיח להמשיך ולעדכן אתכם, ומאמין שהשבוע הראשון הוא רק הסיפתח לתהליך שבסופו תקום ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתשרת את כלל אזרחי ישראל", חתם גנץ את דבריו.

יממה קודם לכן הכחיש יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, כי לא מתקיימים מגעים בין מפלגתו לבין כחול לבן. בהקלטה שפורסמה באתר וואלה מתוך כנס של סיעת אגודת ישראל בירושלים, אמר ליצמן: "זה לא סוד שגנץ פנה אליי והוא רצה להיפגש. אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים אתנו את המשא ומתן – יריב לוין וזאב אלקין. הוא שאל 'אתה לא רואה טעם להיפגש?', אמרתי 'לא' ובזה נגמר הדיון. אין סיבה לדבר איתם". ליצמן הוסיף וקרא לפעילים להתחיל בהכנות לקראת מערכת בחירות נוספת לכנסת.

תגיות:בני גנץחרדיםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה