חדשות בארץ

ד"ר מרדכי קידר: מפסיק לעסוק ברצח רבין

בעקבות הסערה שחולל, כשטען כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הודיע ד"ר מרדכי קידר כי הוא חדל מכל עיסוק בנושא. הוא הבהיר, עם זאת, כי אינו חוזר בו מדבריו, וקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרצח רבין

ד"ר מרדכי קידר (צילום מסך, ערוץ 20)ד"ר מרדכי קידר (צילום מסך, ערוץ 20)
אא

ד"ר מרדכי קידר, שחולל בשבוע שעבר סערה כשטען כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הודיע הערב (ראשון) כי הוא מפסיק לעסוק ב"כל השאלות והתמיהות סביב תעלומת רצח רבין", כלשונו.

בהודעה שמסר קידר לתקשורת, נאמר: "בהפגנה שהתקיימה ביום שלישי האחרון, 29 באוקטובר, אמרתי דברים מדם לבי על אירוע נורא ואיום לעם ישראל, שהשפיע עליי באופן קשה מאוד לפני עשרים וארבע שנים – רצח ראש הממשלה יצחק רבין הי"ד, בהפגנה למען השלום שבה השתתפתי כפעיל בתנועת 'נתיבות שלום'. בהפגנה ביום שלישי האחרון קראתי גם להקים ועדת חקירה שתפתור לתמיד את בעיית המידע, העדויות והממצאים הקיימים, שאינם תואמים את הגרסה הרשמית, וזאת כדי לשים קץ לחרושת השמועות והתיאוריות שהתפתחו עם השנים על עניין הרצח".

"אלפי אנשים הביעו תמיכה בדבריי, כולל החברים היקרים של 'אם תרצו'", הוסיף קידר, "וחשוב מכול: העניין עלה גבוה אל 'הרדאר התקשורתי'. בשבוע האחרון, עשרות אמצעי תקשורת ביקשו ממני ראיונות בנוגע לדבריי בהפגנה, ועשרות אזרחים הציעו להעביר לי מידע חסוי לטענתם, ואם הייתי ממשיך לעסוק בעניין הרצח – הייתי צריך לעזוב את כל עיסוקיי הרגילים בענייני המזרח התיכון והאסלאם, ולהקדיש את חיי לחקר רצח רבין הי"ד, שכן זה נושא ענק, מסובך ומורכב".

"אינני מאמין ב'חיפוף' ובעבודה חלקית, ולכן השאלה שעמדה בפניי היא האם להמשיך בעיסוקיי הרגילים כחוקר המזרח התיכון או להחליף מקצוע. ההחלטה שקיבלתי היא להמשיך באהבת חיי (אחרי הקב"ה, אשתי, ילדיי ונכדיי), בלימודי המזרח התיכון. בנוסף, היו סיבות נוספות שלא אפרט כאן, אולי בעתיד".

"אי לכך, אני מבקש להודיע שאני חדל מכל עיסוק נוסף בנושא השאלות והתמיהות סביב תעלומת רצח רבין. אני מבקש מאמצעי התקשורת וממציעי המידע, שמכאן ואילך יפנו אל החוקרים המומחים ממני אשר מהם שאבתי את המידע, ואודה לכולכם – בעיקר לכלי התקשורת – על ההתחשבות בבקשתי להניח לי בעניין זה".

בהמשך הדברים הדגיש קידר, כי אינו חוזר בו מדבריו: "אני עומד בתוקף מאחורי הדברים שכבר אמרתי, ועל הנקודות הרבות, רבות מדי, הדורשות חקירה ושעליהן הצבעתי והצביעו קומץ החוקרים האמיצים שהקדישו שנים מחייהם לחקר האמת על רצח רבין הי"ד. אני אומר זאת בבטחה, עד כמה שהבנתי מגעת, כאקדמאי וכקצין מודיעין ותיק האמון על עבודת מחקר ועל ניתוחים ומסקנות ממידע שאינו ודאי ואינו שלם: על פי מיטב הבנתי וידיעתי, דבריי בהפגנה היו אמת לאמיתה, כפי שהשתכנעתי מהמידע שהובא בפניי, ולכן אני שוב קורא מכאן להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת רצח רבין הי"ד, ששתי סמכויותיה העיקריות הן: העדת כל אדם שתראה לנכון, גם אם מאחורי פרגוד, ומתן מורטוריום – חנינה מראש – לכל מי שיזדקק לכך".

"ועדה זו הכרחית לעם ישראל, למדינת ישראל ולזכרו של רבין, והיא תקום אך ורק אם תהיה דרישה ציבורית רחבה ועיקשת להקמתה. ידידי וחבריי, קדימה, הגיע תורכם".

"אני מאחל הצלחה למדינתנו, מדינת ישראל, ולארגוני הביטחון שלה, והצלחה לעם הענקים, עם ישראל, שעבר תשע עשרה מאות שנות גלות מרה, רדיפות ושואה נוראה, ושב לארץ אבותיו, לבנות ולהיבנות בה. ליצחק רבין הי"ד אומר כשאוכל: נוח בשלום על משכבך, העם אוהב אותך", סיכם קידר את הודעתו.

כזכור, קידר – מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן – טען בשבוע שעבר, במהלך עצרת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכה בפתח תקווה – כי "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הם י.ר.". לדבריו, "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

קידר הוסיף, כי מאז הרצח בנובמבר 1995 ועד היום מתנהל מסע שנועד להסתיר את מה שקרה באמת, במסגרתו סווגו מסמכים רבים מחקירת הרצח כ"סודיים ביותר", כך שלא ניתן לחשוף אותם לציבור. הוא קרא "להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין" ולפתוח ב"חקירה אמיתית" של רצח ראש הממשלה: "הגיע הזמן. 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי, בר אילן, מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד".

דבריו של קידר זכו לגינויים במערכת הפוליטית. הנהלת אוניברסיטת בר אילן הוציאה אף היא הודעת גינוי, והודיעה על זימונו של קידר לוועדת משמעת. קידר מצדו הבהיר כי אם יזומן לוועדת משמעת, הוא יתפטר "באותו רגע".

מוקדם יותר היום, קיים התא של תנועת "אם תרצו" באוניברסיטת בר אילן מפגן תמיכה בקידר, בקריאה לאוניברסיטה לחזור בה מכוונתה לזמנו לוועדת משמעת. בתום המפגן, הגישו אנשי "אם תרצו" לנשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבן, ולרקטורית, פרופ' מרים פאוסט, עצומה בנושא עליה אלפי חתמו סטודנטים ומרצים מהמוסד, וכן אזרחים נוספים.

תגיות:רצח רביןאוניברסיטת בר אילןד"ר מרדכי קידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה