חדשות בארץ

"שלום הציבור ייפגע": ארדן מבקש דיון נוסף בבג"ץ בתקרית הירי בכפר כנא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לבקש מבג"ץ לקיים דיון נוסף בעניינו של השוטר, שירה למוות בצעיר ערבי מכפר כנא. התיק נגד השוטר נסגר מהיעדר אשמה, אך בשבוע שעבר הורה בג"ץ להגיש נגדו כתב אישום. ארדן: "לפסק הדין עלולות להיות השלכות שליליות מרחיקות לכת"

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שיגר היום (שני) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולפרקליט המדינה שי ניצן, וביקש מהם לפנות לבג"ץ בבקשה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בעניינו של השוטר, שירה למוות בצעיר ערבי תושב כפר כנא שבצפון הארץ.

בשבוע שעבר הורה בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד השוטר. במכתבו למנדלבליט, הזהיר ארדן כי "לפסק הדין עלולות להיות השלכות שליליות מרחיקות לכת, שיפגעו ביכולת של שוטרי משטרת ישראל למלא את תפקידם להגן על ביטחון הציבור הנורמטיבי. פסק הדין עלול להביא לתוצאה קשה, שתכבול את ידי השוטרים בפעילותם המבצעית, וכתוצאה מכך ייפגע שלום הציבור, ולכן יש הכרח לקיים דיון נוסף בהחלטה זו".

האירוע המדובר התרחש בנובמבר 2014. הצעיר, ח'יר חמדאן, הסתער לעבר ניידת של יס"מ שהגיעה לכפר כנא לבצע מעצר. כשבידו סכין, הוא הכה על חלונות הרכב, איים על השוטרים וניסה לפרוץ לתוך הניידת. הוא לא נענה לקריאות לחדול ממעשיו, ולא הפסיק גם לאחר שביצעו ירי אזהרה באוויר. חמדאן נפגע מכדור בודד שירה לעברו אחד השוטרים, ופונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

התקרית הובילה למחאות סוערות במגזר הערבי. המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה, במהלכה טענו השוטרים כי חשו סכנה לחייהם. מח"ש החליטה לבסוף לסגור את התיק, בנימוק של היעדר אשמה. ערר, שהוגש למנדלבליט על ידי אביו של חמדאן, נדחה אף הוא.

כאמור, בשבוע שעבר הפך בג"ץ את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה התקדימית התקבלה ברוב קולות על ידי השופטים עופר גרוסקופף וג'ורג' קרא, מול דעת המיעוט של השופט נעם סולברג. שופטי הרוב מתחו ביקורת על מנדלבליט, וטענו כי הוא התעלם מ"האינטרס החברתי שבקיום בירור משפטי בסוגיית אשמתו" של השוטר. "כל המתבונן בסרטון המזעזע, שבו מונצח האירוע, נותר עם תהיות וסימני שאלה". השופטים הוסיפו, כי החלטתו של היועץ "חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות", וכך גם החלטת מח"ש שלא לפתוח בחקירה פלילית "נראית כהחלטה בלתי סבירה".

תגיות:גלעד ארדןבג"ץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה