חדשות בארץ

גפני לסמוטריץ’: "תחבורה ציבורית בשבת – אסון בסדר גודל לאומי"

בדיון בוועדת הכספים, תקף היו"ר משה גפני את התוכניות של ראשי ערים באזור המרכז להפעיל תחבורה ציבורית בשבת: "מדינת ישראל מאבדת את צביונה כמדינה יהודית". שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "ראשי הערים עושים דין לעצמם"

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, התייחס היום (שני) לתוכניות של ראשי ערים באזור המרכז להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. במהלך דיון בוועדה, בו השתתף שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אמר גפני כי תוכניות אלו יגרמו ל"אסון בסדר גודל לאומי".

"מדינת ישראל מאבדת את צביונה כמדינה יהודית", אמר גפני לסמוטריץ'. "זה באחריותך, זה במשמרת שלך. יש אנשים בארץ ובעוד מקומות, שבוכים על מה שקורה".

בתגובה, הביע סמוטריץ' את כאבו על הפגיעה בסטטוס קוו ביחס לשבת: "יש מי שמנצל את עונת הדמדומים של הממשלה ומנצל פרצה בחוק". הוא הסביר כי על פי החוק, תחבורה ציבורית מוגדרת על פי פרמטר אחד בלבד – של תשלום: "העיריות התחכמו, אמרו שיממנו את המיזם מתקציביהן ולא יגבו כסף מהנוסעים, כך שהוא לא יוגדר כתחבורה ציבורית אלא כהיסעים, וכפוף לרגולציה אחרת. לכן אני לא יכול לעצור זאת באופן ישיר".

סמוטריץ' תקף את ראשי הערים, המובילים את המהלך להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ואמר כי "הם עושים דין לעצמם, עושים שבת לעצמם. ברור שזו לא הייתה כוונת המחוקק. ברגע שמדובר על קו סדור, שעוצר בתחנות קבועות ומשרת ציבור, זו ההגדרה של תחבורה ציבורית. מדינת ישראל רצתה שהיא תהיה מפוקחת, ובין היתר קבעה סטטוס קוו. אין לי אלא לכאוב את המצב, שמה שהיה ברור למייסדי המדינה – דתיים כחילוניים, וחילוניים בעיקר שהבינו את חשיבותה של השבת – אינו ברור היום". עם זאת, הוסיף, "לכולנו יחד יש יכולת להפעיל לחץ על ראשי הרשויות ולמנוע את הפגיעה הקשה בסטטוס קוו".

על פי התוכנית, אותה מובילה עיריית תל אביב-יפו, בעוד כשלושה שבועות יחלו לפעול בשבתות 7 קווי מיניבוסים במרחב גוש דן. המיניבוסים ינועו בתדירות של חצי שעה, בפריסה של כ- 300 תחנות. עד כה הצטרפו לתוכנית עיריות רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו. ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה תקציב ראשוני עבור התוכנית בסך 1.5 מיליון שקלים. על פי ההערכות, העלות השנתית להפעלת המערך התחבורתי מסתכמת בכ- 12.5 מיליון שקלים, שכאמור יגיעו מהקופה הציבורית. במקביל, מתכוונת עיריית רמת גן להמשיך בהפעלת מערך הסעות עצמאי בשבתות, שאושר כבר בחודש יולי.

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתמשה גפניבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה