חדשות בארץ

היועמ"ש: לא אחקור את ההדלפות מחקירות נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה השיב היום לבקשת סנגוריו של נתניהו לפתוח בחקירה נגד המדליפים מחקירותיו של ראש הממשלה, והודיע כי אין מקום לחקירה שתחשוף את זהות המדליפים לתקשורת. מנדלבליט: "משמעותה של פתיחה בחקירה עשויה להיות 'החשדת רבים' והפעלת כלי חקירה פוגעניים כלפיהם, כגון בדיקות פוליגרף ומחקרי תקשורת – וזאת אך משום שנחשפו למידע, וללא כל חשד קונקרטי נגדם"

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יורה על פתיחת חקירה נגד ההדלפות מחקירותיו של נתניהו. "אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים", כתב מנדלבליט במכתב התשובה שניתנה כעבור 5 חודשים.

בנימוקיו לדחיית הבקשה לפתיחת החקירה, ציין היועמ"ש כי בדיקת פוליגרף לאנשי משרד המשפטים או המשטרה מבוצעת רק במקומות שבהם יש חשש לפגיעה בביטחון המדינה, בפרטיות או בניהול התקין של החקירה. הוא הוסיף כי "ככל שההדלפה הנטענת הובילה לפגיעה באינטרס הציבורי משמעותי במיוחד וכבד משקל, תגבר הנטייה לפתוח בגינה חקירה פלילית".

לצד זאת, במכתבו ציין מנדלבליט כי המדיניות בעניין פרסום מידע בתקשורת היא "זהירה ומצומצמת", שכן יש להתייחס לשיקולים הנוגעים לחופש העיתונות, חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, המהווים עקרונות בסיסיים במשטרים דמוקרטים.

היועמ"ש הדגיש בפני צוות פרקליטיו של נתניהו כי "מסירת חומרי חקירה לגורם בלתי מוסמך היא אסורה ויש לראות אותה בחומרה", וכי פתיחה בחקירה היא לא "פעולה אוטומטית שננקטת בעקבות הדלפות", אלא דווקא "מדיניות זהירה ומצמצמת". לדבריו, "משמעותה של פתיחה בחקירה עשויה להיות 'החשדת רבים' והפעלת כלי חקירה פוגעניים כלפיהם, כגון בדיקות פוליגרף ומחקרי תקשורת – וזאת אך משום שנחשפו למידע, וללא כל חשד קונקרטי נגדם".

"אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים נושא פניותיכם. מובן כי אין בדבר כדי להפחית מהחומרה שהיועץ המשפטי לממשלה רואה בהדלפת חומרי חקירה, דבר שכאמור יש בו כדי לפגוע בערכים החשובים שפורטו לעיל", קבע היועץ במכתבו וסיכם: "מובן שאין בהחלטה זו כדי לשלול בכל מקרה פתיחה בחקירה בגין הדלפת חומרים, לרבות חומרי חקירה, בהתקיים הנסיבות המצדיקות זאת מהבחינה המשפטית".

בחודש מאי שיגרו פרקליטי נתניהו מכתב ללשכתו של היועץ המשפטי לממשלה, ובו דרשו לחקור את ההדלפות היוצאות מחקירות ראש הממשלה. עורכי הדין אף צירפו למכתבם קלסר ובו תיעוד של למעלה מ-100 הדלפות שפורסמו בכלי התקשורת.

בסוף השבוע פורסם בחדשות 12 כי כבר בתוך חודש יקבל היועמ"ש הכרעה סופית בשאלת העמדתו לדין של נתניהו, ובמידה שכן – באילו סעיפים. ההחלטה צפויה להתקבל על כל שלוש התיקים – 1000, 2000 ו-4000.

תגיות:אביחי מנדלבליטתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה