חדשות בארץ

בית המשפט העליון: פעיל BDS עומר שאקר יגורש מישראל

עומר שאקר, נציג ארגון Human Rights Watch, עתר לבית המשפט העליון בבקשה לבטל את החלטת שר הפנים אריה דרעי שלא לחדש את רישיון הישיבה שלו בישראל, וזאת על רקע פעילותו לקידום החרם עליה. בית המשפט דחה את עתירתו והורה לו לעזוב את המדינה בתוך 20 יום

בית המשפט העליון בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בית המשפט העליון בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעורו של פעיל BDS, עומר שאקר, והורה לו לעזוב את ישראל בתוך 20 יום. בכך אישר בית המשפט את ההחלטה שקיבלו שר הפנים אריה דרעי והשר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, שלא לאשר את המשך שהייתו של שאקר בישראל. החלטתם זו התקבלה בהתאם לתיקון לחוק הכניסה לישראל, על רקע פעילותו השיטתית והמתמשכת של שאקר לקידום החרם על מדינת ישראל.

שאקר, המשמש מאז אוקטובר 2016 כמנהל תחום ישראל-פלסטין בארגון זכויות האדם Human Rights Watch, קיבל רישיון ישיבה ועבודה בישראל עד לסוף מרץ 2018. לאחר שהרשויות החליטו שלא לחדש את האשרה שלו, הוא עתר לבית המשפט. בחודש אפריל קבע בית המשפט המחוזי כי אין לאשר את המשך שהייתו בישראל: "בחינת מעשיו והתבטאויותיו של העותר מובילה למסקנה כי לא זו בלבד שלא הוכיח כי זנח את פעילותו לקריאה לחרם על ישראל, אלא כי אותה אג'נדה ברורה נשקפת ממעשיו ומהתבטאויותיו גם מאז נכנס אל הארץ באשרה, כך שהחשש מניצול השהות בארץ לעידוד פעילות חרם התממש הלכה למעשה".

בפסיקתו היום, קבע השופט ניל הנדל כי "לא נפל פגם בהחלטת שר הפנים שלא לחדש את רישיון הישיבה של שאקר בישראל. זאת, כמובן, מבלי להביע עמדה בשאלות החוקתיות התלויות ועומדות בפני בית המשפט הגבוה לצדק במסגרת העתירה החוקתית". לפסק הדין של הנדל הצטרפו השופטים נועם סולברג ויעל וילנר.

בתגובה לפסק הדין, אמר השר דרעי: "שמח שבית המשפט העליון קיבל הבוקר את עמדתי שלא להאריך את אשרת שהייתו של עומר שאקר, מראשי תנועת ה- BDS, בשל תמיכתו בפעילות החרם נגד ישראל. יידע כל מי שפועל נגד המדינה שלא נאפשר לו לחיות או לעבוד כאן".

השר ארדן מסר בתגובה, כי הוא מברך על החלטת בית המשפט, לפיה "אין לתת אשרת עבודה לפעיל חרם זר שרוצה לפגוע בישראל ואזרחיה". הוא הוסיף כי "עומר שאקר הוא פעיל BDS, המנצל את שהייתו בישראל כדי לפגוע בה מתוכה, ואף מדינה שפויה לא הייתה מאפשרת זאת. מדינת ישראל רואה חשיבות רבה בפעילות ארגוני זכויות אדם אמיתיים, ואף מעניקה מידי שנה מאות אשרות שהייה לפעילי זכויות אדם, וגם ארגון HRW יוכל למנות נציג אחר בישראל במקומו של שאקר, ולכן כל טענות השמאל הקיצוני בנושא זה הן שקריות ואחיזת עיניים".

תגיות:גלעד ארדןאריה דרעיBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה