חדשות בארץ

משפחת יששכר מחקה את העתירה נגד הסגרת ההאקר הרוסי לארה"ב

אמה של הצעירה הישראלית הבכלואה ברוסיה משכה את העתירה בבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים לאשר את ההסגרה של בורקוב לידי הרשויות האמריקניות, זאת בשל "התפתחות בדין ודברים בין בני משפחתה של יששכר לבין גורמים מדיניים המעורבים בטיפול בעניינה". יפה יששכר: "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו. אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי". במשפחה מעריכים: לאחר ששההאקר הרוסי יוסגר, בקרמלין כבר לא יוכלו להשתמש בו כמנוף לחץ

הפגנות מחאה לשחרורה של יששכר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הפגנות מחאה לשחרורה של יששכר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

נציגי משפחתה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה במוסקבה, מחקו היום (שלישי) את העתירה בבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה לאשר את הסגרתו של ההאקר הרוסי לארצות הברית. לפי ההחלטה שהוגשה לבית המשפט, המהלך נעשה בשל "התפתחות בדין ודברים בין בני משפחתה של יששכר לבין גורמים מדיניים המעורבים בטיפול בעניינה", ומשכך תוביל משיכת העתירה למאמצים "אפקטיביים וממוקדים" לשחרורה.

שלשום הורה בית המשפט לעצור את הליך ההסגרה של ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, לידי הרשויות האמריקניות, זאת, בעקבות עתירה שהגישה משפחתה של יששכר במטרה לשמר את האפשרות של שחרורה בעסקת חליפין כפי שהציעה רוסיה. עתירה דומה הגיש בורקוב, שטען כי העבירות נעשו בתחום שיפוטה של רוסיה ולא של ארה"ב, למרות שכל הקורבנות הידועים היו אמריקניים. בעקבות העתירות הוציא בג"ץ צו ביניים והורה על עיכוב הסגרתו של ההאקר עד לדיון בשתי העתירות ביום חמישי, וכעת ידון בג"ץ רק בעתירה של ההאקר.

לפי פרקליטי המשפחה, נתי שמחוני ובועז בן צור, ההחלטה על מחיקת העתירה נעשית "בלב כבד". יפה יששכר הוסיפה: "לאחר לבטים קשים מנשוא, החלטתי לחזור בי מההחלטה לערער על הכרעת שר המשפטים והחלטת בית המשפט העליון. נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו. אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המיידי של נעמה".

עורכי הדין אמרו לבית המשפט כי "גורמים מדיניים" הבהירו למשפחה שישראל "פועלת בעניינה של העותרת באמצעות מהלכים שונים אשר לא ננקטים דרך כלל במקרים אחרים בהם אזרחים ישראליים עומדים לדין במדינות זרות, וזאת בשל ייחודיות המקרה ונסיבותיו הקיצוניות". במשפחה מעריכים כי מעת שההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב וייסגר באופן סופי החלון לשחרורו, בקרמלין כבר לא יוכלו להשתמש בו כמנוף לחץ על ישראל וכך תוכל ישראל לפנות לאפיקים נוספים ומגוונים לשחרורה.

בשבוע שעבר הוציא בג"ץ צו ביניים נגד צו ההסגרה של בורקוב לארצות הברית, ותוקפו פג ביום ראשון בבוקר. "חתימת השר על צו ההסגרה משמעותה חריצת גורלה של העותרת", נכתב בעתירה שהוגשה מטעם המשפחה לבג"ץ. בעתירה צוין כי יששכר "מוחזקת כבת ערובה על ידי השלטון הרוסי המבקש למנוע את הליך ההסגרה של אותו אזרח רוסי לארצות הברית".

בקשת ההסגרה האמריקנית כבר עלתה לדיון בבג"ץ במרץ, ומפרוטוקול הדיונים עולה כי השופטים לא נתנו דעתם לבקשת ההסגרה של מוסקבה, למרות שזאת הוגשה עוד ב-2017. השופט אלכס שטיין אמר לסנגורו של בורקוב: "אם תהיה בקשת הסגרה מרוסיה, אז נדון בה". השופטת ענת ברון הוסיפה: "אנחנו לא מתכוונים להתערב במדיניות יחסי החוץ של מדינת ישראל".

אלכסיי בורקוב, אזרח רוסי בן 29, עצור מזה כארבע שנים בכלא הדרים שבשרון, ונגדו עומדת צו הסגרה שטרם יצאה לפועל. באוגוסט 2015 הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, ובמקביל הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט פדרלי בארצות הברית, בו הוא מואשם בשורת עבירות הונאה, גניבת זהות, חדירה למחשב והלבנת הון. מבקשי ההסגרה הם השירות החשאי של ארצות הברית המייחס לו חשד לתפעול אתר אינטרנט שמכר לגורמי פשיעה פרטי כרטיסי אשראי של כ-150 אלף אמריקאים, מהם גנב בהיקף של 20 מיליון דולר.

תגיות:נעמה יששכררוסיהבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה