חדשות בארץ

הסתיימה פגישת הליכוד וכחול לבן: "אווירה טובה, הפערים נותרו"

בתום פגישה נוספת של צוותי המשא ומתן, מסרו הליכוד וכחול לבן כי פגישת המשך צפויה להתקיים בימים הקרובים. השר זאב אלקין: "ממשלת אחדות היא הפתרון הנכון"

לוין ואלקין בכפר המכביה, היום (צילום: פלאש 90)לוין ואלקין בכפר המכביה, היום (צילום: פלאש 90)
אא

צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד נועדו אחר הצהריים (רביעי) בכפר המכביה ברמת גן, בניסיון נוסף להגיע להסכמות על הקמת ממשלת אחדות. מטעם כחול לבן השתתפו בפגישה יורם טורבוביץ' ושלום שלמה. את הליכוד ייצגו השרים זאב אלקין ויריב לוין, ועורך הדין מיכאל ראבילו.

בתום הפגישה, שנמשכה כשעתיים, הוציאו שתי המפלגות הודעה משותפת, בה נאמר: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, רצינית ועניינית. הפערים הגדולים בין המפלגות נותרו בעינם, פגישת המשך צפויה להתקיים בימים הקרובים".

עם כניסתו לישיבה, אמר יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, השר לוין, כי "מתקבל הרושם שלפחות חלק מהמרכיבים, בראשם יאיר לפיד, לא מעוניינים שתקום כאן ממשלה. כפועל יוצא גם הישיבות עד עכשיו היו עקרות לחלוטין. אנחנו מוכנים לשבת כמה זמן שיידרש כדי להתקדם".

השר אלקין אמר: "אנחנו עם ניסיון רב של משאים ומתנים קואליציוניים, ואני חייב להגיד שמשא ומתן כזה עוד לא פגשתי, כשאנחנו מוזמנים בערך פעם בשבוע. אני מאוד מקווה שבסופו של דבר נפלה הכרעה בכחול לבן, וישנה הבנה שממשלת אחדות היא הפתרון היחיד למצב הפוליטי הקיים".

"זהו הפתרון שהעם רוצה וזהו הפתרון הנכון למדינת ישראל", הדגיש אלקין. "אני מקווה שהיום יודיעו לנו בכחול לבן שהם קיבלו החלטה שהם רוצים להקים ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא, ואז ניכנס למשא ומתן ארוך ומייגע שאפשר תוך שבוע לסיים אותו כדי שתהיה ממשלה למדינת ישראל. אין פתרון אחר".

על רקע התמשכותו של הפלונטר הפוליטי, במערכת הפוליטית רווחת ההערכה כי קלושים הסיכויים להקמת ממשלת אחדות. עם זאת, העיתונאי דני זקן דיווח אתמול ב"גלובס", כי מאחורי הקלעים מתנהל מזה מספר שבועות משא ומתן חשאי בין כחול לבן והליכוד, וכי הושגו מספר "הסכמות עקרוניות" בדרך להקמתה של ממשלת אחדות, שתכלול לפחות חלק ממפלגות גוש הימין. על פי הדיווח, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ורוב חבריו הסכימו לקבל את המתווה שהציע הנשיא ראובן ריבלין, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לנבצרות אם יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו, וגנץ ימונה לממלא מקומו. אחד הגורמים המעורבים במגעים צוטט בכתבה כמי שאומר כי "לא יהיו בחירות שלישיות, והממשלה שתקום תהיה ממשלת אחדות". עם זאת, מספר 2 כחול, יאיר לפיד, מסתמן עדיין כאחד המכשולים המרכזיים בדרך להבשלת המגעים בציר החשאי.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:הליכודיריב לויןזאב אלקיןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה