חדשות בארץ

"יש אביגדור ויש איווט. ליברמן לא צפוי"

בראיון ל"ישראל היום", מתח סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקורת נוקבת על אביגדור ליברמן, אך לא דחה על הסף את האפשרות לממשלת ימין צרה שתכלול את ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות: "אחשוד בו, אבל אם לא תהיה לי ברירה – אז כן"

ליצמן וגפני (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליצמן וגפני (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בצל הדיווחים על ניסיונות מאחורי הקלעים לתווך בין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והמפלגות החרדיות, פרסם הבוקר (חמישי) "ישראל היום" קטעים מראיון עם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בו הוא מותח ביקורת חריפה על ליברמן.

לדברי ליצמן, "יש אביגדור ויש איווט. אביגדור זה שם יהודי, שם יפה. אביגדור יושב איתנו, עושה איתנו דברים, מסכים למתווה הגיוס שהסכמנו עליו, הולך עם נתניהו והכל בסדר. 'איווט' הוא פוליטיקאי שהולך פעם ככה ופעם ככה. יש לו פיצול אישיות. הוא לא צפוי".

ליצמן הבהיר, עם זאת, כי אינו פוסל באופן קטגורי את האופציה של ישיבה בממשלת ימין צרה עם ליברמן: "אני אחשוד בו. אני אחשוד בו שיבגוד בי, אבל אם לא תהיה לי ברירה – אז כן".

בכל הנוגע לבלוק ה- 55 של מפלגות הימין-חרדים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר סגן השר: "נשמור על הבלוק גם במחיר של בחירות. כל יושבי החדר הזה מבינים, שהעובדה שהבלוק קיים עלולה להוביל לבחירות". הוא ציין, עם זאת, כי הפור עדיין לא נפל בדרך לבחירות שלישיות לכנסת בתוך פחות משנה.

עמיתו של ליצמן לסיעת יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר אתמול כי אינו יכול לענות על השאלה האם האופציה של ממשלת ימין עם ישראל ביתנו היא ריאלית. בראיון לכאן ב' אמר גפני: "עד היום ליברמן זגזג באופן הכי בולט שהיה אי פעם במערכת הפוליטית. הוא הרי היה עם החרדים באופן מובהק – היינו הולכים יחד לרבנים – ופתאום בבת אחת הפכנו להיות המפלצות של המערכת, עם כל הסיסמאות. הוא מסית את החברים שלו בסיעה ודורש מהם לדבר נגד החרדים. אני מקווה שהוא יתעשת, ויהיה אפשר לדבר על משהו".

גפני הדגיש, כי מפלגתו תהיה מוכנה לוויתורים בנושאים שאינם עקרוניים, אולם לא תסכים להתפשר על הסוגיות האידיאולוגיות: "כבר התפשרנו יותר מדי. אנחנו לא רוצים את חוק הגיוס, אבל לשם הגענו – ולא נלך יותר". הוא הצהיר כי לא תהיה פשרה גם בנושא השבת: "מה נגיד לילדים? במה אנחנו יהודים? במה אנחנו מדינה יהודית? מזמן בן גוריון ובמשך כל השנים, הפרהסיה הייתה יהודית. אנחנו חלק מהעם ומהמדינה, ואנחנו רוצים שהצביון יהיה יהודי".

ליברמן הכחיש שלשום את הדיווחים, לפיהם יהיה מוכן להגיע לפשרות עם המפלגות החרדיות בסוגיות דת ומדינה ולחבור לגוש הימין. "שמעתי וקראתי בליל של שטויות מטעם עיתונאים בכלי תקשורת שונים בנוגע למהלכים שישראל ביתנו מתכננת כביכול: פשרות בנושאי דת ומדינה, חבירה לגוש כזה או אחר וכדומה", כתב בטוויטר. "אין לדיווחים האלו שום אחיזה במציאות ושום בסיס, והם באחריותם של הכותבים והפרשנים בלבד".

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה