חדשות בארץ

הפיגוע במעיין דני: ראש חוליית הטרור ישוחרר מבית החולים

סאמר ערביד, המחבל שעמד בראש החוליה שביצעה את הפיגוע במעיין דני, ישוחרר מבית החולים בו אושפז במצב קשה לאחר שהתמוטט במהלך חקירתו בשב"כ. כוחות הביטחון מיפו את ביתו של קאסם שבלי, חבר נוסף בחוליה, לצורך בחינת האפשרות להריסתו

זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

סאמר ערביד, ראש חוליית הטרור שביצעה לפני כחודשיים וחצי את הפיגוע במעיין דני, צפוי להשתחרר היום (חמישי) מבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ולעבור למתקן רפואי בשירות בתי הסוהר. כזכור, ערביד אושפז במצב קשה לאחר שהתמוטט במהלך חקירתו הקודמת בשב"כ. בחודש שעבר הוא שב להכרה, וכעת – עם שחרורו מבית החולים – הוא יוחזר לחקירה בשב"כ.

כזכור, בסוף חודש ספטמבר הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את חוליית המחבלים שביצעה ב- 23 באוגוסט את הפיגוע במעיין דני, סמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין. בפיגוע נרצחה רינה שנרב הי"ד, ונפצעו אביה ואחיה.

המחבלים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין, משתייכים לארגון החזית העממית. סאמר ערביד, תושב רמאללה כבן 44, הינו מבכירי ארגון הטרור בגזרת רמאללה. הוא נעצר בעבר מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, שכללה סיוע בהכנת מטענים ופיגועים בזמן האינתיפאדה השנייה. בהודעת שב"כ נאמר כי הוא שהכין את המטען, ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין בהגעתה של משפחת שנרב למעיין.

בתוך כך, כוחות הביטחון נכנסו הלילה לכפר כובר, שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", ומיפו את ביתו של קאסם שבלי, אחד מחברי החוליה. שבלי, בן 25, היה עצור בעברו על מעורבות בפעילות טרור. הוא ייצר את החנ"מ (חומר נפץ מרסק) ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבתו והיה שותף להפעלתו בשטח. מיפוי הבית בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסתו.

חבר נוסף בחוליה הוא יזן מג'מאס. הוא היה שותף מלא לתכנון הפיגוע ולביצועו בפועל, והיה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי. לפני כחודש מיפו כוחות הביטחון את ביתו בכפר ביר זית.

תגיות:צה"להפיגוע במעיין דני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה