חדשות בארץ

פרקליטו של חפץ: נדרוש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד שר המשפטים

לאחר ששר המשפטים ניצל את חסינותו כדי לחשוף פרטים מביכים על עד המדינה בתיק 4000, פרקליטו של חפץ מודיע כי ידרוש מהיועת המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד אוחנה: "ואנחנו שומרים לעצמנו את כל הזכויות לפעול במישור האזרחי נגד השר ונגד מי שדאג להדהד את דבריו בתיאום מושלם". אוחנה ללפיד: מוכן ללכת יחד אתך למכונת אמת שתוכיח כי נתניהו לא שלח אותי. אתה בתמורה תשיב על כמה שאלות בנוגע לשיחותיך עם נוני מוזס. דיל?"

אוחנה (צילום: פלאש 90)אוחנה (צילום: פלאש 90)
אא

יממה לאחר ששר המשפטים אמיר אוחנה ניצל את חסינותו והפר צו איסור פרסום שחשף פרטים מביכים מחייו של עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ, היום (חמישי) הודיע פרקליטו, אילן סופר, כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אוחנה.

סופר הוסיף כי במקביל תישקל אפשרות להגיש נגד אוחנה גם תביעה אזרחית, תוך שהוא רומז כי ייעשה כן גם נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהפיץ ברשת את נאומו של אוחנה ממליאת הכנסת דקות לאחר שנישא.

מוקדם יותר היום טען מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, כי אוחנה הפר את צו איסור הפרסום בהוראה של נתניהו. "אין אדם אחד במדינה שמאמין שאמיר אוחנה דיבר היום על דעת עצמו", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "נתניהו שלח אותו להכפיש את מערכת המשפט. ביבי ואוחנה המיטו היום חרפה על הממשלה, על המדינה ובעיקר על עצמם. כך נוהגים עבריינים לא שרים".

זמן קצר לאחר מכן הגיב אוחנה לדברים, והציע 'דיל' ללפיד, לפיו השניים ילכו לבדיקת פוליגרף. "אני מוכן ללכת יחד אתך למכונת אמת שתוכיח כי נתניהו (כל נתניהו שהוא) לא שלח אותי ואף לא ידע מה עמדתי לומר במליאה", צייץ אוחנה בטוויטר. "אתה בתמורה תשיב על כמה שאלות בנוגע לשיחותיך עם נוני מוזס. דיל?"

בנאום במליאת הכנסת ניצל אוחנה את חסינותו הפרלמנטרית ופרסם חומר מתיק 4000, עליו הטיל בית המשפט צו איסור פרסום שמנע מחדשות 12 לפרסמו. "על פי פרסומים שונים, עצרו את ניר חפץ... כשכולו עקוץ ומתחנן שיובא בפני רופא", אמר אוחנה בנאומו. הוא תיאר כי הביאו בפניו גורם "שאין לו שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה", ושאלו אותו סדרת שאלות מביכות שאינן הולמות ואינן שייכות כלל לחקירה.

לאחר הנאום, מלשכתו של שר המשפטים נמסר כי "אין כל אמת בדיווח לפיו הוא עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו". עם זאת, ב-2013 קבע היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, כי חשיפת מידע סודי במזיד אינה נכללת בחסינות הפרלמנטרית הניתנת לנבחרי ציבור.

לפי חוות הדעת של ינון, "תכנון מראש של התבטאות המהווה עבירה, לא חוסה תחת החסינות וניתן כעיקרון להעמיד חבר כנסת לדין בגינה, כמו כל אדם אחר". ליועץ המשפטי לממשלה הזכות לפתוח בחקירה נגד השר אוחנה, ובמקביל לדרוש מהכנסת למחוק לאלתר כל תיעוד מהדברים. "מליאת הכנסת וועדותיה אינן כשלעצמן 'שטח חסין' מפני העמדה לדין, וכי אין בעצם העובדה שההתבטאות האסורה נאמרה בכנסת, כדי שהחסינות תתפרס עליה באופן אוטומטי", נכתב בחו"ד של היועץ המשפטי לכנסת.

תגיות:ניר חפץאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה