חדשות בארץ

בנט מונה לשר הביטחון, מובלעת נהריים מוחזרת לירדן

בנט מונה לשר הביטחון, הימין החדש והליכוד יתמזגו לרשימה אחת, איראן הפילב כטב"מ זר שהפר את ריבונותה, מובלעת נהריים שבה לירדן, ופומפאו מגנה את אי-שיתוף הפעולה של טהראן עם פקחי סבא"א. כל מה שחשוב לדעת

אא

רגע לפני כניסת השבת: נתניהו מינה את בנט לשר הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את יו"ר הימין החדש, ח"כ נפתלי בנט, לשר הביטחון. בהודעת הליכוד הודגש כי בנט הסכים לכך שאם תוקם ממשלה בקרוב, התיק יועבר לידי אדם אחר. עוד סוכם כי רשימות הליכוד והימין החדש יתמזגו באופן מיידי אל תוך רשימה אחת, אולם לא סוכם לגבי ריצה משותפת במקרה שהכנסת תפוזר.

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי, המפלגות שבמסגרתן נכנס לכנסת, בירכו את בנט על מינויו לשר הביטחון. "ברכות לנפתלי בנט על המינוי", כתב יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, בחשבון הטוויטר שלו. "אתגרים ביטחוניים רבים וגדולים מונחים לפתחה של מדינת ישראל, ומהיכרותי איתו אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד בהם. בהצלחה". יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בירך: "איחלתי כעת לבנט בהצלחה בתפקידו כשר הביטחון, בהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים וההתיישבותיים הרבים שישראל ניצבת בפניהם".

איראן: הפלנו כטב"מ זר בנמל בדרום המדינה. צבא איראן הפיל אתמול כלי טיס בלתי מאויש מעל המים הטריטוריאליים שלה, בשמי נמל מאהשאר שבדרום-מערב המדינה. בכלי התקשורת באיראן דיווחו כי כוחות הביטחון אספו את שרידיו של כלי הטיס. לא ברור האם מדובר ברחפן צבאי, אולם מושל מחוז חוזסטאן, שבתחומו הופל הכטב"מ, טען לסוכנות הידיעות אירנ"א כי כלי טיס שייך למדינה זרה.

לאחר 25 שנים: מובלעת נהריים תשוב לירדן. השליטה הישראלית על שטח נהריים הסתיימה היום והוא הושב לריבונות ירדנית. בשעה 16:30 סגר צה"ל את הגשר המוביל מכביש 90 ל"אי השלום" בנהריים, לא לפני שישראלים רבים נפרדו מהמקום בפעם האחרונה. "יש תחושה של עצבות ואכזבה", אמר ראש המועצה האזורית עמק הירדן.

פומפאו נגד איראן: לא משתפת פעולה עם סבא"א. מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר הלילה כי וושינגטון "מודאגת מהיעדר שיתוף הפעולה של איראן עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם". דבריו של פומפאו נאמרו ברקע הודעת איראן השבוע כי עצרו פקחית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לאחר שלטענתם נשאה "חומר חשוד". דיפלומטים סיפרו לרויטרס כי בצעד תקדימי במיוחד, איראן נטלה ממנה את הדרכון שלה בעת העיכוב. פומפאו גינה את יחסה של טהראן לפקחית, וכינה אותו "פעולת הפחדה מקוממת ובלתי מוצדקת".

"ארה"ב תומכת באופן מלא בפעולות הפיקוח והאימות של סבא"א באיראן", מסר פומפאו בהצהרה רשמית. "פקחי סבא"א חייבים להיות מורשים לבצע את עבודתם החיונית ללא הפרעה. אנחנו קוראים לאיראן לפתור באופן מיידי את כל ענייניה הפתוחים עם סבא"א ולספק לפקחי הסוכנות את ההטבות והחסינות שהם זכאים להן".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה חם עד שרבי, וייתכן אובך וטפטוף עד גשם קל.

ביום שני גל החום יגבר ותחול עלייה בטמפרטורות בעיקר בשפלה, בחוף ובצפון הנגב.

בימי שלישי ורביעי מזג האוויר יהיה ללא שינוי ניכר.

תגיות:נהרייםאיראןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה