חדשות בארץ

המערכת הפוליטית סוערת: בנט מונה לשר הביטחון

לאחר שהשבוע הוא דחה שתי הצעות מפתות מאחר שלא הוצע לו תיק הביטחון, אתמול מינה נתניהו את בנט לשר הביטחון. השניים סיכמו כי רשימות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, אולם לא סוכם דבר לגבי ריצה משותפת במידה והכנסת תפוזר. נתניהו לשרי הליכוד: "בנט ושקד לא מצטרפים לליכוד, הם לא חלק מהליכוד ולא משוריינים בליכוד". כחול לבן: "המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל"

בנט (צילום: פלאש 90)בנט (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול (שישי) למנות את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לשר הביטחון הזמני. ההודעה הגיעה דקות לפני כניסת השבת, אחרי שהשניים נפגשו במשרד ראש הממשלה וסיכמו על המינוי, שיובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

לפי הודעת הליכוד, בנט הסכים כי אם יימצא פתרון לפלונטר הפוליטי ותוקם ממשלה חדשה, אדם אחר ימונה לתפקיד שר הביטחון. השניים גם סיכמו כי רשימות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, אולם לא סוכם דבר לגבי ריצה משותפת במידה שהכנסת תפוזר וייערכו בחירות שלישיות. בהודעה לא ניתנה התייחסות לשותפתו של בנט להנהגת הימין החדש, איילת שקד, שטענה בחשבון הטוויטר שלה כי נתניהו הציע לה ולבנט שני אפשרויות: שניים מבין התיקים הפנויים - חקלאות, תפוצות או רווחה - או רק תיק אחד - תיק הביטחון. לפי שקד, "בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה". לדבריה, "אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".

הערב הבהיר ראש הממשלה לשרי הליכוד כי בנט ושקד "לא מצטרפים לליכוד, הם לא חלק מהליכוד ולא משוריינים בליכוד". לפי דיווח ב'וואלה', נתניהו אמר כי המניע למהלך הוא החשש מחבירה של בנט ושקד לכחול לבן.

המהלך של נתניהו למנות את בנט לשר הביטחון מגיע 13 יום לפני פקיעת המנדט שקיבל יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להרכבת ממשלה, ומתוך כוונה, כאמור, לסכל אפשרות שבנט יחבור אליו – אפשרות ממנה חששו בליכוד. במשך השבוע דווח על "מגעים מתקדמים" בין בנט לכחול לבן בנוגע להצטרפות למשלת מיעוט יחד עם ישראל ביתנו.

השבוע דחה בנט את הצעתו של נתניהו להתמנות לשר התפוצות או הרווחה ובמקביל לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, כמו גם הצעה לשיריון בליכוד אם ייערכו בחירות נוספות, אולם הביע את מחויבותו לגוש הימין. בנט מסר כי השיב לנתניהו כי אינו מעוניין בכך, ו"כי אין בכך צורך".

חבר הליכוד, השר צחי הנגבי, הודה היום כי הצעד למנות את בנט לשר הביטחון "נועד למנוע את התפוררות גוש הימין". לדבריו, "המינוי הצפוי הוא מהלך פוליטי, ככל מינוי קואליציוני של שר בדרג בכיר. ודאי שיש לנו עניין למנוע מצב שבו חלק מחברי גוש ה-55 יחברו לכחול לבן".

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי, המפלגות שבמסגרתן נכנס לכנסת, בירכו את בנט על מינויו לשר הביטחון. "ברכות לנפתלי בנט על המינוי", כתב יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, בחשבון הטוויטר שלו. "אתגרים ביטחוניים רבים וגדולים מונחים לפתחה של מדינת ישראל, ומהיכרותי איתו אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד בהם. בהצלחה". יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בירך: "איחלתי כעת לבנט בהצלחה בתפקידו כשר הביטחון, בהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים וההתיישבותיים הרבים שישראל ניצבת בפניהם".

בכחול לבן גינוי את המהלך הפוליטי, ואמרו כי "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. כרגיל, אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט".

במחנה הדמוקרטי הגיבו במתקפה חריפה על נתניהו, עליו טענו כי הוא "אינו בוחל בשום קומבינה ובשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכסאו ולחמוק ממשפט". לטענתם, "מינוי שרים בממשלת מעבר הוא פסול ובלתי-דמוקרטי. זו עוד חוליה בשורה של צעדים מושחתים במסעו של נתניהו להרס הדמוקרטיה הישראלית". מהמפלגה נמסר כי מינוי בנט לתפקיד שר הביטחון "אינו ראוי ומוכיח כי לנתניהו אין קווים אדומים. הוא אינו מתחשב בדבר - בוודאי לא בטובת המדינה - בשלטונו המופקר. לנוכח מהלכיו המופקרים של נתניהו והתקפותיו על שלטון החוק, על בני גנץ לפעול ביתר שאת להקמת ממשלה שתסיים את כהונת נתניהו ותעלה את ישראל על דרך הישר".

לפני כחמישה חודשים, אחרי שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-21, פיטר נתניהו את בנט ואת שותפתו להנהגת "הימין החדש", איילת שקד – שכיהנו כשרי החינוך והמשפטים, מחברותם בממשלה. גורמים בסביבת ראש בממשלה טענו אז כי הסיבה לפיטורים המפתיעים נבעה בשל כך שהשניים "לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט למשך עוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור".

תגיות:נפתלי בנטשר הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה