חדשות בארץ

ליברמן איים על נתניהו וגנץ: קבלו החלטות נכונות – או שאתמוך בצד השני

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציב אולטימטום בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, כשקרא להם לקבל "החלטות נכונות", כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא, ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי. מי שלא ידע לקבל החלטה נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני". בכירים בליכוד הגיבו, כי גוש ה- 55 לא יפורק

ליברמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שיגר אמש (מוצאי שבת) אולטימטום לעברם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. בראיון לחדשות 12 אמר ליברמן, כי הוא מצפה מהשניים לקבל "החלטות נכונות", כלשונו, כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא, כולל הנבצרות, ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו". ליברמן הוסיף, כי הוא מתכוון לפנות לנתניהו וגנץ ולבקש להיפגש עמם עוד השבוע: "מי שלא ידע לקבל החלטה נכונה – אנחנו בישראל ביתנו נסיק את המסקנות. מי שלא ידע לקבל החלטה נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני. אני ממליץ לשני הצדדים לקבל החלטה נכונה".

ליברמן הבהיר כי אין בכוונתו לתמוך ביוזמה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ללכת לבחירות ישירות שיכריעו בין נתניהו וגנץ. הוא ציין, כי הוא "תומך נלהב של הבחירה הישירה", אבל לדבריו "זה יותר מדי רציני, אי אפשר לעשות את זה בשלוף. אי אפשר לשנות תוך כדי המשחק את כל החוקים. זה יחכה לקדנציה הבאה, לכנסת הבאה. כרגע אין סיכוי שנתמוך בחוק".

מהדברים של ליברמן השתמע איום מפורש, לפיו במידה ונתניהו לא יפרק את בלוק ה- 55, הוא עשוי לאפשר את הקמתה של ממשלת מיעוט בראשות גנץ שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בעקבות הדברים, הבהירו בכירים בליכוד כי גוש הימין-חרדים לא יפורק. השר דודי אמסלם טען הבוקר כי "ליברמן מתחילת הדרך בעצם אמר את אותם דברים, פחות או יותר". בראיון לכאן ב' אמר השר: "אם הוא חושב שנכון לישראל להקים ממשלה עם טיבי ועודה, שיעשה את זה כבר הבוקר. אנחנו לא נפרדים מהבלוק. אין אופציה כזאת".

"בסופו של דבר אנחנו הולכים עם החרדים כברת דרך, כמעט 40 שנה, ואנחנו מסכימים איתם ברוב הנושאים", הוסיף אמסלם. "בגלל שלליברמן ולגנץ לא התאים ללכת עם חרדים או דתיים-לאומיים, אז אנחנו נוציא אותם?"

השרה מירי רגב דיברה ברוח דומה כשאמרה כי "נתניהו רוצה ללכת לאחדות, אבל בסופו של יום, הוא לא יפרק את גוש הימין". בראיון לגלי צה"ל הוסיפה רגב, כי "ליברמן, באולטימטום שלו, דוחף לממשלת מיעוט של השמאל בתמיכת המפלגות הערביות. זו ממשלה מסוכנת מאוד למדינת ישראל. אני מקווה מאוד שהוא יתעשת, יקבל את מתווה הנשיא שלא פוסל חלקים באוכלוסייה, וימנע ממשלת מיעוט עם הערבים".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב אמש, בציוץ טוויטר, על האיום של ליברמן: "‏אז כמה ימים אחרי שאביגדור ליברמן אמר ש'ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי, לא במרכאות אלא תרתי משמע. זה לא במקרה שלושה נציגים בכירים של בל"ד הואשמו והורשעו בעבירות בטחון. אין דבר כזה, לא צריך להכשיר את השרץ' – אני מבין שהוא הולך לשבת איתם באותה ממשלה רק כדי לא לשבת עם הציבור הדתי".

חבר מפלגתו של ליברמן, חבר הכנסת אלי אבידר, אמר הבוקר, בראיון לאריה גולן בכאן ב', כי "המצב הוא אנומלי – שני מחנות שהחליטו ללכת עם הראש בקיר, ואנחנו דוהרים לקראת בחירות שלישיות. זה לא אפשרי".

"הבחירות היו ברורות, המספרים היו ברורים", הוסיף אבידר. "גם בוגר MIT יכול לחבר אותם, ולהבין שהוא יכול לייצר מציאות מדומה ולמנות פלוני ואלמוני לשרי ביטחון – זה לא יעזור. גם אם הוא יגיד שהגוש שלו הכי חזק בעולם – אין לו ממשלת מיעוט. הוא צריך לקבל החלטה, וגם גנץ. לא נאפשר בחירות נוספות".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה