חדשות בארץ

"ליברמן לא יודע מה הוא רוצה"

בעקבות האולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בליכוד הבהירו כי בלוק הימין-חרדים לא יפורק. השר זאב אלקין: "הגישה של ליברמן הזויה". השר צחי הנגבי: "הבלוק יציב, חזק והרמוני"

ליברמן ואלקין, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן ואלקין, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

לאחר האולטימטום שהציב אמש (מוצאי שבת) אביגדור ליברמן בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בכחול לבן החליטו שלא להתראיין, בעוד בכירים בליכוד הבהירו כי בלוק ה- 55 של מפלגות הימין-חרדים לא יפורק.

השר זאב אלקין (הליכוד) תקף הבוקר את יו"ר ישראל ביתנו, ואמר כי הוא מתרשם ש"ליברמן אפילו לא יודע מה הוא רוצה". בראיון לאיילה חסון ברדיו 103fm אמר אלקין: "אני שומע את ליברמן ולא מצליח להבין מה הוא רוצה. הוא אומר שצריך לקבל את מתווה הנשיא. חלק מאוד חשוב במתווה הוא שכל המפלגות יכולות להיכנס, ואז הוא אומר 'תפסלו את כל מפלגות הימין'. זו סתירה".

"אני שומע את ליברמן אומר 'אם נתניהו יגיד לי לא – אני הולך עם גנץ'. המשמעות היא אחת – להקים ממשלה עם אחמד טיבי והרשימה המשותפת, אותם אנשים שלפני שבועיים הוא אמר שהם בוגדים, גיס חמישי ומשתפי פעולה עם הטרור שאסור לתת להם לגיטימציה. הוא ילך ויקים איתם ממשלה, שכל יום ראש הממשלה יצטרך לעלות לרגל לטיבי ויתחנן שיצביע איתו?"

כזכור, בראיון אמש לחדשות 12, שיגר ליברמן איום לעברם של נתניהו וגנץ, ואמר כי הוא מצפה מהם לקבל "החלטות נכונות", כלשונו: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא, כולל הנבצרות, ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו. מי שלא ידע לקבל החלטה נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני". אלקין הבהיר כי "אין אופציה כזו באמת, זו גישה הזויה. ליברמן אומר שאם גנץ יאמר 'לא' הוא ילך עם נתניהו, אך רק בתנאי שקודם הוא ייפרד מהחרדים ומהכיפות הסרוגות. איך הוא ילך עם נתניהו? הרי אין לו ממשלה עם נתניהו בלי המפלגות הדתיות וללא כחול לבן".

"למה צריך לפסול מפלגה כלשהי?", תהה הבכיר הליכודי. "למה אנחנו צריכים לפסול את כל שותפינו לגוש הימין – רק בגלל שליברמן החליט שהוא רוצה לפסול אותם? מאיפה יש לו הזכות הזו? המנדטים שלו יותר כשרים מהמנדטים האחרים?"

אלקין גיבה בדבריו את ההחלטה שקיבל ראש הממשלה בסוף השבוע למנות את נפתלי בנט לשר הביטחון: "זו הייתה החלטה נכונה. היה נכון להדק את הגוש, ולהבהיר לצד השני – אם היו להם חלומות שווא – שזה נגמר. כחול לבן באמת נמצאים בפני דילמה – או לגרור את כל המדינה לבחירות, או ללכת איתנו לאחדות לפי המתווה האמיתי של הנשיא, או להקים ממשלת מיעוט שתלויה באחמד טיבי".

"אנחנו לא מאוימים מהאופציה של ממשלת מיעוט, אני חושב שהמדינה מאוימת ממנה. ברור לנו שממשלה כזו תתפרק תוך כמה חודשים, והציבור יבוא חשבון עם כל מי ששיתף פעולה בכך. אני מאחל לליברמן הצלחה עם ציבור דוברי הרוסית אחרי שהוא יקים ממשלה שתהיה תלויה בטיבי. זו התאבדות פוליטית מבחינתו", סיכם אלקין.

חברו למפלגה של אלקין, השר צחי הנגבי, הגיב ברוח דומה על דברי ליברמן כשאמר כי בלוק הימין "יציב, חזק והרמוני". בראיון לאריה גולן בכאן ב' הוסיף הנגבי כי הבלוק "הוכיח את עצמו לאורך עשר השנים האחרונות, ואני מתאר לעצמי שבכל תרחיש אנחנו הולכים יחד". הוא טען, כי האולטימטום של ליברמן נועד להכין את הקרקע לחבירה לממשלת שמאל-ערבים בראשות גנץ: "זו אפשרות שכמובן עומדת בסתירה מוחלטת למה שליברמן אמר עד היום, כשהגדיר את הרשימה המשותפת כגיס חמישי וכאויבי ישראל. אבל אם זו ההחלטה שלו – אנחנו נכבד אותה, נפעל נגדה, נילחם נגדה בכנסת. תוחלת החיים של ממשלה כזו תהיה מאוד קצרה".

הנגבי גיבה אף הוא את מינויו של בנט לשר הביטחון, והגדיר את המהלך כ"צעד של הגנה עצמית". לדבריו, "מאז שקיבלו את המנדט מהנשיא, כחול לבן לא עסקו בכלל בניסיון להגיע איתנו לדיאלוג אמיתי ולכונן ממשלת אחדות. הם ניסו למשוך אליהם מרכיבים מתוך הגוש שלנו, לכן נדרש מאמץ לסכל את המהלך. הקדמנו תרופה למכה". הוא ציין, כי "בנט מועמד ראוי. ישבתי איתו בממשלה האחרונה בקבינט, והוא בהחלט יכול לכהן בתפקיד הזה. הוא יודע שייתכן והמינוי זמני, הוא יודע שמדובר רק בממשלת המעבר, והוא גם יודע שמי שמוביל את מדיניות החוץ והביטחון זה ראש הממשלה".

תגיות:אביגדור ליברמןזאב אלקיןצחי הנגבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה