חדשות יהדות

מהפכת השבת במגרשי הכדורגל: הקמפיין שכולכם רוצים לשמוע עליו

סוף להדרה של שחקני כדורגל ואוהדים שומרי שבת מהמגרשים? הכירו את הקבוצה שפועלת למען 'שבת וכדורגל - לכולם'

(צילום: מתוך העמוד הרשמי של קבוצת ’שבת וכדורגל לכולם’(צילום: מתוך העמוד הרשמי של קבוצת ’שבת וכדורגל לכולם’
אא

זה ארבעה חודשים שעל מגרשי הכדורגל ברחבי הארץ מתחוללת מהפכה, מהפכה שאותה מוביל קמפיין שהסלוגן שלו הוא 'גם לנו מגיע' ומטרתו לאפשר לאוהדים ושחקנים דתיים, ליהנות מכדורגל בדיוק כמו כולם. 

בדף מיוחד שהוקם למען המטרה הנעלה בפייסבוק, מתפרסמת העשייה שמאחוריה תמיכה יוצאת דופן - גם מחברי כנסת כדוגמת בצלאל סמוטריץ'. "גם בימים אלה ממשיכים להצטרף עוד ועוד אנשים מתחומים שונים: עורכי דין, משפחות של שחקנים שנאלצים לבחור, מאמני נוער, שחקנים פיעילים, אישי ציבור, רבנים, אנשי תקשורת, אנשי צילום ועריכה, וגם אנשים וילדים שהופכים ל'לוחמי רשת', ודואגים שקולנו יישמע בכל פעם שהנושא עולה", כך מובא בעמוד הרשמי של הקבוצה.

מאחורי הקבוצה עומדים אנשים שהחליטו להרים את הכפפה, ובמקום לצעוק 'ברקע' לאוזניים ערלות כפי שהיה עד עכשיו - משתמשים בכוח שלהם בשלושה מישורים: מאמץ הסברתי, מאמץ משפטי ומאמץ פרלמנטרי. 

במסגרת מאמצי ההסברה מראים חברי הקבוצה ברשתות החברתיות - שחקני כדורגל רבים שתומכים במאבק, ומבקשים אף הם לבטל את המשחקים ביום השבת. "כל ניצחון שכזה בשדה האינטרנטי, בסופו של דבר מייצר תמונה שיש ציבור גדול ונחוש - שפוגעים בו והוא לא מתכוון לוותר. התמונה הזאת היא הדלק שגורם לפוליטיקאים ולבתי המשפט לפעול".

בפן המשפטי כבר פנו שחקנים רבים לבית הדין לעבודה ואפילו לבג". על מנת להשיג רפורמה, ולעצור את המשחקים בשבת. "התגובה הראשונה של בית המשפט הייתה שחיוב לשחק בשבת הינו עבירה פלילית", אומרים נציגי הקבוצה. 

אלא שאליה וקוץ בה: כששמעו על כך בהתאחדות הכדורגל החליטו להקים ועדה מיוחדת שקבעה 'הקלות' לשחקנים שומרי שבת, וסיפקה להם למשל בתי מלון קרובים למגרשים שבהם נערך המשחק, אך גם זה אינו פיתרון מניח את הדעת, שכן עצם המשחק עצמו בשבת - אסור. 

 

צפו בשחקני הכדורגל התומכים במאבק:

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:מהפכהכדורגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה