חדשות בארץ

ריבלין נגד תאוריות הקונספירציה: "אלו דברי הבל, פוסט אמת זה שקר"

נשיא המדינה תקף את הגורמים שמעלים את תיאוריות הקונספירציה שטוענות כי יגאל עמיר לא רצח את רבין, זאת, על רקע סערת ד"ר קידר: "דברי הבל של קולות שוליים, הזויים ומטורפים. אל תאמינו לאלה המדברים על פוסט-אמת, עובדות אלטרנטיביות, ותאוריות חלופיות". בתו של רבין: "5% מהישראלים אומרים בגלוי שיגאל עמיר צדק. שנים אנחנו אוהבים לספר לעצמנו שכל העם התאבל על רצח ראש ממשלת ישראל בידי מתנקש יהודי. לא נכון"

ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (ראשון) לתיאוריות הקונספירציה סביב הירצחו של ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, בנאומו בטקס הממלכתי לציון 24 שנה למותו בהר הרצל. "אל תאמינו לדברי ההבל של קולות שוליים, הזויים ומטורפים. אל תאמינו לאלה המדברים על פוסט-אמת, עובדות אלטרנטיביות, ותאוריות חלופיות", תקף ריבלין בחריפות.

"פוסט-אמת פירושה שקר ועובדה חלופית היא מרמה. אל תתפתו להאמין שהקולות הללו, הם הקולות המייצגים. אל תתנו יד לאלו המבקשים בכל כוחם להבעיר שריפה. אסור לנו להמשיך להשתמש ברצח כדי להשיג נקודות בדיון הפוליטי. אסור לנו להשתמש בטראומה, בכאב, כדי לנגח את האידיאולוגיה של המחנה היריב.

"איזה מחיר נורא יש לאיוולת של האלימות הפוליטית, איזה מחיר נורא יש ליוהרה? מה המסר ששומעים היום הילדים והילדות שלנו? האם נצליח שביום הזה, רק ביום הזה, פעם אחת בשנה, ילדה בחיפה תשמע את אותו המסר ששומע ילד בבני ברק את אותה המסר ששומעת ילדה בשפרעם, ששומע ילד באלקנה", אמר ריבלין.

בסוף החודש גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריו של המזרחן והמרצה מאוניברסיטת בר אילן, ד"ר מרדכי קידר, שטען כי יגאל עמיר לא רצח את יצחק רבין. לדברי נתניהו, אלו הם "דברי הבל". בהמשך הודיעה הנהלת האוניברסיטה על זימונו של ד"ר קידר לוועדת משמעת, כשלאחריה הודיע כי לא יעסוק יותר בנושא. בהפגנת התמיכה למען נתניהו קרא קידר "להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין. הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי, בר-אילן, מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה".

נשיא המדינה רמז כי רצח פוליטי יכול להתרחש אף ב-2019: "את הדיון והוויכוח הענייניים מחליפים השיסוע והשיסוי, כאילו לא למדנו דבר. האם רצח של אדם על רקע דעותיו או פעילותו האידאולוגית יכול לקרות בישראל גם היום? אינני יודע. אני יודע שלפני 24 שנים, לא האמנתי שזה יקרה לנו".

ריבלין מתח ביקורת חריפה על מנהיגי המדינה ואמר כי "אנחנו עדים לחרמות, הדרות, והתרסות בשנה האחרונה. החברה הישראלית מתקשה להסכים על קווי יסוד וכללי משחק. אם ניתן לשבר להתרחב - נמצא את עצמנו שוב מול שוקת שבורה. שיח פוליטי – אסור שיעשה באלימות. אסור לשכוח את המדרון החלקלק בין הסתה והשנאה לשפיכות דמים. עלינו לעשות הכול כדי שלא תונף שוב המאכלת על אף אחד".

נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, תקף בנאומו את נתניהו והוסיף פנייה לראשי שאר המפלגות. "זה הזמן לקחת אחריות ולתת דוגמה אישית. אני קורא לכולכם מכאן לעשות את מה שאתם יודעים שהוא הדבר הנכון עבור מדינת ישראל בעת הזאת: קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב – זוזו הצדה, תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם".

דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח, טענה בטקס כי "5% מהישראלים אומרים בגלוי שיגאל עמיר צדק". לדבריה, "שנים אנחנו אוהבים לספר לעצמנו שכל העם התאבל על רצח ראש ממשלת ישראל בידי מתנקש יהודי. לא נכון. במקומות רבים היו התפרצויות של שמחה".

תגיות:רצח רביןראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה