חדשות בארץ

דרעי: "ליברמן הלך צעד נוסף לעבר התהום הפוליטית והמוסרית שלו"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מתח ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע האולטימטום שהציב לראש הממשלה, לפיו עליו לפרק את בלוק הימין-חרדים: "השנאה האישית של ליברמן כלפי ראש הממשלה נתניהו גרמה לו לסטות לחלוטין מדרכו"

דרעי וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב אחר הצהריים (ראשון) על האולטימטום שהציב אמש יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לראש הממשלה נתניהו וליו"ר כחול לבן, בני גנץ.

בהודעה שפרסם, כתב דרעי: "אתמול בלילה נפל דבר בישראל. אביגדור ליברמן הלך צעד נוסף קדימה, אל עבר התהום הפוליטית והמוסרית שלו, והכריז באופן ברור כי יעדיף לשבת עם חברי הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – אותם כינה ׳גייס חמישי׳ ו׳מחבלים׳ – ולא איתנו, אחיו ואחיותיו – הציבור המסורתי, דתי והחרדי".

"חכמינו אומרים שהשנאה מקלקלת את השורה", הוסיף דרעי. "היום אפשר לומר בצער, שהשנאה האישית של ליברמן כלפי ראש הממשלה נתניהו גרמה לו לסטות לחלוטין מדרכו ולשתף פעולה עם אלה ששנים פעל נגדם. לא נשתוק ולא נשלים עם המשך הפסילות והחרמות של ציבור ענק במדינה רק בשל אמונתו ואורח חייו".

כזכור, בראיון לחדשות 12 אמר ליברמן כי הוא מצפה מנתניהו וגנץ לקבל "החלטות נכונות", כלשונו: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא, כולל הנבצרות, ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו". בפוסט, שפרסם לפני הצהריים בפייסבוק, מסר יו"ר ישראל ביתנו כי ייפגש ביום רביעי עם הנשיא ראובן ריבלין, וכי פנה בשעות הבוקר ללשכותיהם של נתניהו וגנץ כדי לקבוע פגישה עם כל אחד מהם בנפרד. "גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם, ואנו לא ניתן לגנץ או לנתניהו להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, שהיא האפשרות הגרועה ביותר למדינת ישראל".

מוקדם יותר היום, בפתח ישיבת הממשלה, תקף נתניהו את ליברמן והאשים כי הוא "מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן". לדבריו, "האולטימטום שהוא מציע לשני הצדדים כביכול הוא אולטימטום לליכוד בלבד, ולא לכחול לבן. לנו הוא אומר 'פרקו את בלוק הימין', להם הוא לא אומר 'פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת'. לפי מה שנראה ברגע זה, ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל, שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי, ותהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר".

"אני עדיין מוכן להיפגש השבוע עם ליברמן", הוסיף נתניהו. "אני עדיין מצפה לשמוע ממנו, שהוא יתנגד לממשלה שתקום בקולותיהם של טיבי ועודה ותהיה תלויה בהם. אני מסכים איתו, שאין צורך אמיתי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות. אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות רחבה, כפי שהציע הנשיא. עוד לא מאוחר לעשות זאת".

תגיות:אביגדור ליברמןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה