חדשות בארץ

גנץ: "אפגש מחר עם ליברמן – מוכנים לפשרות מסוימות"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקייים "משא ומתן ישיר, אמיתי וכנה" להקמת ממשלה: "בוא נדבר תכלס, על מה שמעניין את אזרחי ישראל, ולא רק על מה שמעניין אותך"

גנץ, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע בצהריים (שני) כי ייפגש מחר עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וכי יהיה מוכן לעשות "פשרות מסוימות" בדרך להקמתה של ממשלת אחדות.

בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, שיבח גנץ את ליברמן: "כפי שידוע לכם, ליברמן פנה אליי וביקש להיפגש בכדי לדון במתווה שהוא מציע להקמת ממשלת אחדות. אני מברך אותו קודם כל על עצם היוזמה, שמטרתה למנוע בחירות בפעם השלישית בתוך שנה. בחירות מיותרות, יקרות ומנוגדות לרצון העם. הדבר היחידי שיהיה בהן הוא שננצח את ספרד במספר מערכות הבחירות – לא משהו להתגאות בו. קבענו להיפגש מחר ולדון על הצעתו, מתוך מטרה להתקדם לעבר ממשלת אחדות, כפי שהציבור באמת רוצה".

גנץ הדגיש, כי מפלגתו תעשה הכל כדי למנוע בחירות: "נעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית. אנחנו נשמע את ליברמן, נהיה נכונים לשקול פשרות מסוימות כל עוד הן יהיו על בסיס תפיסת עולמנו וישרתו את מדינת ישראל. אנו מעוניינים לפעול למען ממשלה רחבה שתבטא את רצון העם, ממשלה שגם תכבד ותשרת את המיעוטים, תשרת את כולם".

"נקים ממשלה שתגבה את חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל, שתקדם את מערכת החינוך והתרבות בכל הארץ, שתתמודד באחריות עם הגירעון. ממשלה שתדע לכבד את מוסדות אכיפת החוק. ממשלת פיוס, שתאחה את הקרעים ולא תרקוד על השסעים", הוסיף יו"ר כחול לבן. הוא טען, כי בשבוע האחרון חלה התקדמות במשא ומתן להרכבת הממשלה: "עם ישראל ביתנו סיכמנו על העלאת ההכנסה המינימלית לקשישים ל- 70% משכר המינימום ועל עיגון של מתווה קצבת הנכות. זאת בנוסף לשורת התקדמויות בנושאי דת ומדינה. גם עם מפלגת העבודה-גשר אנו מתקדמים בהבנות בנושאים חברתיים חשובים, שבקרוב תשמעו עליהם, וכך גם עם המחנה הדמוקרטי".

בסיום דבריו פנה גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו: "כבר כמעט חודש שאתה מסרב לדון בסוגיות המהות שמטרידות את אזרחי ישראל. שלח את הצוותים שלך, ובוא נקיים סוף סוף משא ומתן ישיר, אמיתי וכנה, כי זהו צו השעה. בוא נדבר תכלס על מה שמעניין את אזרחי ישראל, ולא רק על מה שמעניין אותך".

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, כי חלה התקדמות בשיחות שמנהלת מפלגתו עם כחול לבן. "הודענו לגנץ שאנחנו נתמוך בממשלה בראשותו, בין אם ממשלה רחבה או ממשלת מיעוט", אמר בישיבת סיעתו. הוא הבהיר, כי מפלגתו מתנגדת להקמת ממשלה בראשות נתניהו.

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה