חדשות בארץ

ראשי המפלגות החרדיות לגנץ: אם נתניהו יפר את הסכם הרוטציה, נפרוש מהקואליציה

ברקע האולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו לנתניהו וגנץ, הבטיחו ראשי המפלגות החרדיות ליו"ר כחול לבן ערובה לקיום הסכם הרוטציה עם נתניהו, לפיו אם האחרון לא יעמוד במילתו ולא יזוז מכיסאו כעבור פרק הזמן שסוכם, הם יפרשו מהקואליציה. בלשכתו של גנץ בוחנים את ההצעה, ומטעמם של דרעי וליצמן טרם נמסרה תגובה

דרעי, גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)דרעי, גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע המבוי הסתום בין הליכוד וכחול לבן סביב זהות הראשון שיכהן כראש ממשלה, הערב (שני) דווח כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הבטיח ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי אם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לא יעמוד במילתו ויפר את הסכם הרוטציה, מפלגתו תפרוש מהקואליציה. לפי דיווח ב'וואלה', דברים ברוח דומה נשמעו גם מיו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן. בלשכתו של גנץ בוחנים את ההצעה, ומטעמו של דרעי וליצמן טרם נמסרה תגובה.

הדיווח מגיע בצל המגעים הכושלים בין שתי המפלגות סביב הסכם הרוטציה, לאחר שמטעמו של נתניהו הובהר כי התנאי שהוא יכהן ראשון הוא בלתי ניתן לפשרה, זאת בעוד בסביבתו של גנץ אומרים כי הם אינם מאמינים שנתניהו אכן יכבד את ההסכם ויזוז ממקומו לאחר פרק הזמן – שנה או שנתיים. הסיבה שנתניהו מעוניין לכהן ראשון נובעת מהעובדה כי בקרוב צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש נגד האחרון כתב אישום, כאשר במצב שבו הוא מכהן כראש ממשלה החוק אינו מחייב אותו להתפטר מתפקידו, בעוד שאם היה שר הרי שהיה מחויב להתפטר.

בשל כך, נטה נתניהו לקבל את מתווה הנבצרות שהציע נשיא המדינה ראובן ריבלין, לפיו ימשיך להחזיק בתואר ראש הממשלה לאחר הגשת כתב אישום, בעת נבצרות – בכפוף לאישור חוק שיגדיר את הנבצרות ככזו שאינה מוגבלת בזמן, ואילו גנץ יכהן כראש הממשלה בפועל. בסביבתו של גנץ טענו כי הוא נוטה לקבל את המתווה, אולם עומד על כך שהוא יגובה בערובה לקיום ההסכם. מנגד, מספר 2 של גנץ, יאיר לפיד מתנגד בתוקף לכך שמפלגתו לא תשב תחת נתניהו, וטוען כי לא ניתן לתת אמון באחרון.

לפי דיווח ב'הארץ', בין ההצעות שהועלו בשבועות האחרונים בדיונים בין כחול לבן לליכוד עלתה האפשרות שנתניהו יחתום מראש על מכתב התפטרות, וכן תוצג התחייבות לחקיקה שתחייב ראש ממשלה לצאת לנבצרות אם הוגש נגדו כתב אישום.

בתוך כך, מחר יפגש יו"ר כחול לבן עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "כפי שידוע לכם, ח"כ ליברמן פנה אליי וביקש להיפגש כדי לדון במתווה שהוא מציע", אמר גנץ בישיבת סיעה היום. "אני מברך אותו על עצם היוזמה, שמטרתה למנוע בחירות מיותרות, יקרות, מנוגדות לרצון העם. קבענו להיפגש מחר ולדון על הצעתו מתוך מחשבה להתקדם לממשלת אחדות. אנחנו נשמע את ליברמן ונהיה נכונים לשקול פשרות מסוימות, כל עוד הן יהיו על בסיס תפיסת עולמנו וישרתו את מדינת ישראל".

בישיבת הסיעה, בה דיווח על כך, הצהיר גנץ כי "נהיה נכונים לשקול פשרות מסוימות", זאת, לאחר שבמוצאי השבת אמר ליברמן בראיון לחדשות 12 כי הוא מתכוון לפנות לראשי כחול לבן והליכוד ולבקש מכל אחד מהם להתפשר –  מגנץ יבקש לקבל את מתווה הנבצרות של ריבלין, ומנתניהו יבקש לפרק את בלוק הימין-חרדים. ליברמן כרך את דבריו באיום, לפיו אם מישהו מהם יסרב, הוא יתמוך בצד השני.

תגיות:בני גנץחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה