חדשות בארץ

בעקבות חיסול בכיר הג’יהאד האסלאמי: מטחי רקטות לעבר גוש דן והדרום

בפיקוד העורף ובמשרד החינוך הורו על ביטול הלימודים ביישובי עוטף עזה, דרום הארץ וגוש דן. מקומות עבודה לא חיוניים יישארו סגורים. הנשיא ראובן ריבלין: "זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות"

סוללת כיפת ברזל, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)סוללת כיפת ברזל, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, ירו הפלסטינים, החל משעות הבוקר המוקדמות, כ- 50 רקטות במספר מטחים לעבר גוש דן ויישובי הדרום. מטחי הרקטות החלו מעט לפני השעה 6:00, והתרעות צבע אדום נשמעו, בין היתר, באשדוד ובגדרה, באשקלון ובקיבוץ זיקים. בסביבות השעה 7:00 נשמעו אזעקות צבע אדום בראשון לציון, בחולון, בשדרות ובמרחב עוטף עזה. בשעה 8:00 נשמעו אזעקות בתל אביב, ראשון לציון, חולון ובת ים. סוללות כיפות ברזל יירטו את רוב השיגורים, ובכלל זאת בשמי תל אביב. במהלך אחד המטחים, פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית בעיר שדרות. נזק נגרם למבנה, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

צוותי מד"א טיפלו עד כה ב- 6 בני אדם, שפונו לבתי החולים אסותא באשדוד, ברזילי באשקלון וקפלן ברחובות. 3 מהפצועים – צעירה בת 24 מגדרה, קשיש בן 93 מאשקלון וצעירה בת 18 מאשדוד – נחבלו באורח קל בזמן ריצה למרחב המוגן. 3 בני אדם נוספים לקו בחרדה.

בעקבות החיסול וירי התגובה הפלסטיני, הוכרז על מצב חירום מיוחד - לראשונה מאז מבצע צוק איתן. משרד החינוך ופיקוד העורף הורו על ביטול הלימודים ביישובי עוטף עזה ודרום הארץ, וכן בגוש דן, כולל בתל אביב, בני ברק, פתח תקווה ורמת גן. בפיקוד העורף הנחו, כי אין לקיים עבודה במקומות עבודה שאינם חיוניים. אחרי השעה 8:00 דיווחו מקורות פלסטיניים, כי צה"ל החל לתקוף ברצועת עזה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המאבק בטרור הוא מתמשך ומצריך רגעים של קבלת החלטות קשות. הדרג המדיני וצה"ל קיבלו החלטה נכונה הלילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי הדרום. כחול לבן תגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל, ותשים את ביטחון התושבים מעל לפוליטיקה. ידע כל טרוריסט שמסכן את ביטחוננו שהוא בן מוות".

מספר 4 בכחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, כתב בטוויטר: "ישראל שלחה הלילה מסר חשוב – כל טרוריסט נמצא תחת ידה הארוכה וחייו בסכנה. אני מברך ומחזק את צה"ל וכוחות הביטחון על הפעולה, ובטוח שימשיכו לפעול בנחישות ובעוצמה במאבק נגד הטרור. אזרחי המדינה, ביטחונכם הוא לפני הכל. אני קורא להישמע להנחיות פיקוד העורף שמצילות חיים".

בהודעה שהוציא הנשיא ראובן ריבלין נכתב: "תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, העמלים למען הצלחת הפעולה הבוקר כבר תקופה ארוכה. אני יודע כי לנגד עיניהם, ולעיני ממשלת ישראל שאישרה את הפעולה, בטחון ישראל ורק הוא בלבד. זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות, ואלה אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן – זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד. אזרחי ישראל, אנא, היו קשובים להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף והישמרו לנפשותיכם מאוד".

בג'יהאד האסלאמי מסרו הבוקר כי אשתו של בכיר הארגון, בהאא אבו אל-עטא, נהרגה יחד עמו בתקיפת המבנה על ידי צה"ל. בזרוע הצבאית של ארגון הטרור איימו בהסלמה ואמרו: "תגובתנו בוא תבוא, ותזעזע את הישות הציונית". גם בחמאס הגיבו על החיסול באיום כי "דרך הג'יהאד תמשיך, פשע החיסול שלו לא יעבור ללא עונש". ישראל העבירה – באמצעות מצרים – מסר לחמאס, השולט ברצועה, כי אינה מעוניינת ללכת להסלמה נוספת, וכי לשם כך עליו להימנע מלהגיב על החיסול. 

(עודכן: 9:07)

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה