סיפורי אמונה

מה קורה לאחר נס גלוי? מסר מיוחד מהחזון איש

אדם זוכה לנס גלוי – כיצד ייתכן שלאחר מספר רגעים חולפת ההרגשה המרוממת והעילאית של קרבת ה'? תשובתו של החזון איש נוגעת לכולנו

  • י"ד חשון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב שלמה ברוודה זצ"ל סיפר על מעשה מופלא שאירע לו כאשר היה בחור צעיר. היה זה כאשר הלך לביתו של קרוב משפחתו, שהתגורר באחת מסמטאות ירושלים. ר' שלמה, שמיהר מאוד, רץ במהירות.

באותה שעה שררה באיזור עלטה כבדה, בשל הפסקת חשמל אזורית. במהלך מרוצתו, נזכר לפתע כי לפני הדירה אליה הוא פונה, יש מורד מוסכן מאוד, ובו עשרות מדרגות חדות וגבוהות. מי שמחליק במדרון, אינו בעל סיכויים גדולים להישאר בחיים. ר' שלמה עצר את מרוצתו כדי לבדוק היכן הוא נמצא, ולחרדתו גילה כי רגליו עומדות בסנטימטר האחרון שלפני המדרון. "אם הייתי ממשיך במרוצתי עוד שניה אחת, מי יודע מה היה עולה בגורלי", אמר ר' שלמה ברעד, וסיכם: "היה זה נס גלוי".

למחרת בבוקר הגיע ר' שלמה לבני ברק, אל ביתו של ה'חזון איש'. הוא נכנס לביתו והציג את שאלותיו וזכה לתשובות מחכימות. לאחר מכן, סיפר ר' שלמה לגדול הדור על הנס הגלוי שזכה לו מספר שעות קודם לכן, והוסיף לשאול את אשר העיק על ליבו: "לאחר שקרה לי נס כה גדול, הייתי בטוח שהבוקר אקום ממיטתי כאדם אחר לחלוטין, ולבי ירנן בשבח והודאה להשם יתברך על שהצילני ממות לחיים. אך הנה, התעוררתי ואני כאחד האדם, ללא שינוי וללא הרגשים מיוחדים. כיצד אפשר להסביר זאת?!"

השיב החזון איש את התשובה הבאה, וגילה יסוד גדול בעבודת ה': "יש יצר הרע מיוחד הקרוי 'יצר הרע שלאחר נס גלוי'. תפקידו הוא להחליש אצל האדם את כל ההרגשים העשויים להתעורר בקרבו של אדם לאחר שהקב"ה עושה עמו נס כזה"...

מתוך 'טובך יביעו', באדיבות אתר 'דרשו'

תגיות:החזון אישנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה