חדשות בארץ

דרעי: "בכיר הג’יהאד האסלאמי תכנן להדליק מחדש את הרצועה"

שר הפנים אריה דרעי יצא נגד הטענות בצד השמאלי של המפה הפוליטית, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי ממניעים פוליטיים: "אני לא יודע אם להגדיר זאת כאיוולת, רשעות, טמטום או הכל יחד"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על הטענות שנשמעו בצד השמאלי של המערכת הפוליטית, לפיהן עיתוי חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, נבע ממניעים פוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני לא יודע אם להגדיר זאת כאיוולת, רשעות, טמטום או הכל יחד", אמר דרעי בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל. "כשהרמטכ"ל וראש השב"כ אומרים 'זו ההמלצה שלנו, וזה העיתוי המבצעי הטוב ביותר', איך יכולים לטעון שלנתניהו או למישהו אחר בקבינט יש שיקולים שאינם טובתה של מדינת ישראל או חייליה? האם אנחנו נסכן את האזור ואת מדינת ישראל בשביל שיקולים כאלו ואחרים?".

"אני שמח שזה מיעוט שבמיעוט, ובמיוחד ברשימה המשותפת שאנחנו מבינים את מי הם משרתים", הוסיף דרעי. "אני שמח שכחול לבן וראשיה נתנו תמיכה מוחלטת, ובצדק – הם יודעים את האמת. יש דברים שהם מעל לפוליטיקה".

דרעי ציין כי אבו אל-עטא היה "רב מחבלים, הרמטכ"ל של הג'יהאד, פצצה מתקתקת, איש עם הרבה דם עם הידיים". עם זאת, לדבריו, החיסול לא נבע ממניעים של נקמה או ענישה, אלא נועד למנוע פיגועים שהמחבל התכוון להוציאם לפועל בתקופה הקרובה: "הוא שליח של איראן, ידה הארוכה, ותכנן בימים הקרובים להדליק מחדש את הרצועה. הוא התפרנס וחי וקנה את מעמדו מהטרור, הוא לא היה ממושמע לאף אחד. כבר הרבה חודשים שאנחנו מתלבטים, אבל הגענו למסקנה שאין ברירה אחרת. חמאס לא שלט עליו, והחלטנו להוריד את הנפץ הזה, וברוך השם שהצלחנו".

"יש החלטה מדינית, בהמלצת מערכת הביטחון, ללכת להסדרה ברצועת עזה, ועשינו זאת – עם חריגות כאלה ואחרות. רב המחבלים הזה לא קיבל את המוסכמה הזו, וניסה כל הזמן לחבל בכך ולגרור אותנו ואת חמאס והרצועה לעימות. החלטנו להוריד אותו, כדי שנוכל להמשיך במאמצי ההסדרה. אם הג'יהאד האסלאמי והמפקדים שבאו במקומו לא יבינו זאת – גם הם ישלמו את המחיר. אנחנו יכולים להגיע לכל אחד".

במהלך הראיון העריך שר הפנים, כי סבב ההסלמה הנוכחי יימשך "עוד ימים בודדים, אולי פחות. הם ינסו להראות שהם קיימים, על אף שהם קיבלו מכה גדולה מאוד. רצועת עזה בלעדי אבו אל-עטא תהיה אחרת, אתם תראו את זה. לא שיש שם צדיקים, אבל סורר כמוהו מזמן לא היה". דרעי הבהיר, כי ישראל מצפה מחמאס לממש את ריבונותו ברצועה, ו"לסגור את האירוע". לדבריו, "ישראל לא מעוניינת להמשיך, אבל אם הירי ימשיך – הג'יהאד ישלם מחיר יקר מאוד".

תגיות:חמאסרצועת עזהאריה דרעיהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה