סיפורי אמונה

על מה התפללה אשתו של זלמן ארן, לאחר ששמעה את בן גוריון מתבטא על החזון איש?

"אמרה אשתו של זלמן, אם ראש הממשלה דגול מר בן גוריון, מתפעל כל כך מגדול הדור מרן החזון איש, כנראה שהוא האדם שאני צריכה לשאוף שהבנים שלי יהיו כמוהו": המסר השבועי מאת הרב אליהו רבי

החזון איש, 1952החזון איש, 1952
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

והיום יום ההילולא של מרן החזון איש, רבינו אברהם ישעיהו קרליץ, זכר צדיק וקדוש לברכה.

אשתו של זלמן ארן, אחד ממייסדי מדינת ישראל, הייתה מתפללת בכל ערב שבת כאשר הייתה מדליקה את נרות השבת שיהיו לה ילדים מוצלחים ומבורכים כמו ראש הממשלה מר דוד בן גוריון.

יום אחד חוזר זלמן מתפעל ומספר שהיום נפגש בן גוריון עם החזון איש וכאשר הוא יצא מהפגישה הוא אמר: "חשבתי שבימינו אין מלאכים, אבל כאשר ראיתי את החזון איש, ראיתי בני אדם שנראים בני אדם, אך בעצם הם מלאכים. כי החזון איש הוא לא אדם, הוא מלאך".

אמרה אשתו של זלמן, אם ראש הממשלה דגול מר בן גוריון, מתפעל כל כך מגדול הדור מרן החזון איש, כנראה שהוא האדם שאני צריכה לשאוף שהבנים שלי יהיו כמוהו, והחל מאותו יום היא הייתה מייחלת ומתפללת בכל הדלקת נרות שיזכו בניה להיות גדולים ומוצלחים כמו רבינו אברהם ישעיהו קרליץ, החזון איש, זכר צדיק וקדוש לברכה.

ותפילתה התקבלה, ואומרים שחלק מבניה ונכדיה כבר יוצאים גדולים בישראל, אנשים העמלים בתורה הקדושה.

ואכן אותה תפילה תמה היא זו שהפכה אותם לתלמידי חכמים מוצלחים כל כך.

ממה התפעל בעצם ראש ממשלת ישראל הראשון?

מדבר אחד!

לראות אדם שאין לו שיקולים ואינטרסים אישיים, לא חושב על טובתו האישית, הוא דואג אך ורק לאחרים, דעת תורה אמיתית, מחשבה נקיה זה מה שמבדיל בין גדולי ישראל לגדולי אומות העולם.

זה מה שמבדיל בין מי שיש לו תורה למי שאין לו תורה, וזה מה שמבדיל בין הגדולים העצומים שלנו, אשר חיים היום, ולהבדיל אותם שנפטרו מן העולם, לבינינו הקטנים, קטני הקטנים.

כי אדם גדול, עם דעת תורה אמיתית, הוא זה שיודע להנהיג אותנו מבלי לקחת שום שיקול שאינו אמור לבוא בחשבון, אלא אך ורק את האמת הצדק והיושר.

ברוכים תהיו!

תגיות:הרב אליהו רביהחזון איש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה