חדשות בארץ

מדינה תחת אש: פצועה בינוני מפגיעה ישירה באשקלון

אישב בת 70 נפגעה בינוני מזכוכיות שהתנפצו בעקבות נפילת רקטה בחצר ביתה. כוחות ההצלה העניקו לה טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים, ובהמשך היא פונתה לבית החולים ברזילי בעיר. השר שטייניץ: "ישראל תמשיך לנצל את ההזדמנות להכות ולפגוע ביכולות של הג'יהאד האיסלאמי"

זירת הנפילה באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)זירת הנפילה באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
אא

אישה בת 70 נפצעה היום (רביעי) באורח בינוני בעקבות פגיעה ישירה של טיל בחצר ביתה באשקלון. היא נפגעה בשל זכוכיות שהתנפצו כתוצאה מההדף, ונזק רב נגרם למבנה. "אם הטיל היה נופל שני מטר שמאלה, לא היה לאשה סיכוי. היה פה הרבה מזל", מסר אחד מהשוטרים שנכחו במקום.

חובש מד"א, דביר בריבו, אמר כי בעת ההגעה נוכחו לראות כי הנפגעת "מתהלכת בהכרה מלאה". לדבריו, "במקום היו שברי זכוכיות רבים שהתנפצו. היא סבלה מפציעות קלות בגפיים ובפנים". כוחות ההצלה העניקו לה טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים, ובהמשך היא פונתה לבית החולים ברזילי בעיר.

תיעוד הפגיעה באשקלון (צילום: דוברות מד"א)

"שמענו התראה ומיד אחריה נפילה", סיפר עידו לוי, שהיה בסמוך למקום הנפילה. "יש שם כרגע ריכוז כוחות משטרה וכיבוי אש. שמעתי אזעקה ופיצוץ, הבנתי מיד שזה קרוב. לאור המצב רוקנו את המקום ולא הייתה אצלנו לאף אחד סכנה".

מוקדם יותר אמר שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, כי הוא "מודאג מאוד מההסלמה החמורה והמתמשכת בין הג'יהאד האיסלאמי לבין ישראל", והוסיף כי האו"ם פועל להביא לרגיעה. "ירי הרקטות ופצצות המרגמה ללא הבחנה למרכזי אוכלוסייה לחלוטין אינו מתקבל על הדעת וחייב להיפסק מיד", הדגיש מלאדנוב.

משרד החוץ הצרפתי גינה את המתקפה, ובהודעת המשרד נמסר כי "צרפת מצרה על ההסלמה המתמשכת בעזה", וכי היא "מגנה את ירי הרקטות המכוון לאזורים מיושבים ישראליים מרצועת עזה מאז אתמול, ומזכירה שמתקפות המיועדות בכוונה לפגיעה באזרחים מנוגדות לחוק הבינלאומי ההומניטרי".

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ כי "צרפת מזכירה את זכותה של ישראל, ואת זו של הפלסטינים, לחיות בשלום, בכבוד ובביטחון ומצרה על הקורבנות האזרחיים משני הצדדים. צרפת מביעה סולידריות עם האוכלוסיות שנפגעו".

"צרפת קוראת לצדדים להגיע לרגיעה ומזכירה את החובה להגנת האזרחים וכיבוד החוק הבינלאומי ההומניטרי", נכתב. "היא תומכת במאמצי התיווך של המתאם המיוחד מטעם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, וכן במאמצי מצרים. צרפת מזכירה שלא תיתכן יציבות בעזה אם הרשות הפלסטינית לא תחזור אליה, ויוסר המצור שילווה בביטחונות מהימנים עבור ישראל".

מאז שעות הבוקר נורו מאות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. רקטה שנפלה בחצר מפעל בשדרות גרם נזק כבד למבנה. מפעל בשדרות ספג פגיעה ישירה. במועצה האזורית שער הנגב אותרה רקטה שנפלה באחד מהיישובים, וגם אירוע זה הסתיים ללא נפגעים ועם נזק לרכוש.

אחר הצהריים אמר שר האנרגיה כי ישראל "עושה את ההכנות לכל אפשרות, גם במימד הקרקעי". לדבריו, "אנחנו מוכנים לכל תרחיש". בריאיון לחדשות 12 הוסיף שטייניץ כי המטח על ישראל "לא ירתיע אותנו לחסל רבי מחבלים", וכי בישראל ימשיכו לנצל את ההזדמנות "להכות ולפגוע ביכולות של הג'יהאד האסלאמי".

תגיות:אשקלוןההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה